Cu o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro, Adinish este primul magazin premium de puericultură scandinavă din România, cu planuri de extindere la nivel național, pentru a deveni un lanț de magazine.


Adina Foldager, co-fondatoarea businessului Adinish
Cum a pornit business-ul Adinish și care au fost primele investiții?
Firma noastră a fost înființată în februarie 2018, iar în luna mai a aceluiași an deschideam porțile virtuale ale magazinului nostru online. Desigur, pregătirile au început în toamna anului 2017, când au luat loc primele negocieri cu furnizorii, crearea magazinului online, identificarea depozitului, firmei de curierat și a celei de contabilitate. Ideea are la bază experiența mea și a soțului meu, Ture, de mai mult de 15 ani în industria puericulturii la nivel internațional. Am descoperit la acel moment că piața românească nu oferea un concept premium, de tip one stop shop, dar exista cerere. Astfel, a luat naștere conceputul Adinish, în care am investit, în primă fază, peste 30.000 de euro, urmați de alte zeci de mii ulterior, iar investitiile nu încetează.
Ce înseamnă Adinish la momentul acesta?
Adinish și-a început activitatea ca magazin online, însă, pe măsură ce sortimentul nostru a devenit cât mai vast, am considerat necesară deschiderea unui showroom. Dorim să oferim o altfel de experiență de shopping mai ales când vine vorba de achiziționarea mobilierului pentru camera copilului sau a sistemelor de transport precum cărucioarele și scaunele auto.
Showroom-ul Adinish din București este situat în apropiere de Arcul de Triumf și a fost deschis în septembrie 2020, pe o suprafață de aproximativ 500 mp. În Cluj-Napoca, am deschis al doilea showroom Adinish în strada Brașov nr 19, cu o suprafață de aproximativ 450 mp. În continuare, magazinul nostru online servește clienții din întreaga țară și străinătate.
Sunteți primul Concept Store de inspirație scandinavă din România. Mai sunt și alte astel de businessuri pe piața locală?
Adinish este primul Concept Store de puericultură scandinavă din România și primul de tip one-stop-shop premium din țară, în devenire lanț de magazine. În momentul de față nu există un alt concept similar. Desigur că piața se împarte între diverse business-uri. Un concept premium în România este unul de nișă pentru că puterea de achiziție este redusă. La nivel medium-low există firme cu mărci mult mai răspândite decât ale noastre. În fiecare categorie pe care o reprezentăm avem produse concurente, desigur, dar nu putem spune că acest lucru se întâmplă la nivel de concept. Motiv pentru care atragem și atenția la nivel internațional. În baza experienței globale vaste pe care o deținem, atât noi cât și brandurile noastre, pot confirma că nu există un astfel de concept nici în străinătate. Atât eu, cât și Ture, am visat să creăm un business inovator, fără asemănare, așa cum ni l-am fi dorit noi de la clienții noștri în joburile anterioare, în aceeași industrie.


Showroom-ul Adinish din București
Vindeți exclusiv în România? Aveți în plan extinderea spre alte țări?
Livram internațional, însă, până la acest moment, România a reprezentat focusul nostru. O perioadă de timp am putut trimite comenzile în Republica Moldova, dar, din păcate, a trebuit să oprim expedierea lor deoarece costurile de transport au crescut foarte mult, iar procedurile vamale s-au îngreunat. Din 2022, atenția noastră se va îndrepta spre Ungaria, deja avem colaboratori locali, la acest proiect lucrăm de mai mult timp, însă pandemia și închiderea granițelor ne-au forțat să amânăm extinderea. Suntem în negocieri în Germania și Spania pentru deschiderea showroom-urilor Adinish în regim de francize și desigur că extinderea afacerii noastre pe plan național nu se oprește aici. În 2022 ne dorim să deschidem showroom-uri în Timișoara, Brașov, Constanța și Iași, fie în regim de francize sau proprii.
Ce produse se găsesc pe site-ul Adinish.com? Care sunt principalele categorii și branduri pe care le comercializați?
Adinish este un concept one-stop-shop premium, astfel căutăm să oferim produse din fiecare categorie. De la produsele pentru gravide la produse de copii ce au vârste de până în 5-6 ani, de asemenea, în sortimentul nostru clienții pot găsi mobilier, scaune auto, cărucioare, sisteme de purtare, accesorii pentru camera copilului, jucării din lemn, esențialele bebelușului, îmbrăcăminte și încălțăminte.


Camera bebelușului Adinish
Aveți în plan extinderea ofertei?
Întotdeauna vom fi interesați să ne extindem oferta, serviciile și să oferim clienților noștri o experiență cât mai completă, așa că, în viitorul apropiat vor urma suplimentări și schimbări. Însă, la acest moment, nu am dori să le menționăm cu exactitate, deoarece suntem afectați la nivel global de această pandemie care are un mare efect negativ asupra producțiilor, transporturilor, disponibilităților, prețurilor s.a.m.d.
Cum selectați oferta de produse? De unde le achizitionați, preponderent?
Adinish este primul magazin de puericultură scandinavă din România, iar cele mai multe branduri vin din Scandinavia. Dispunem și de alte branduri internaționale pentru că, de exemplu, Belly Bandit este cel mai calitativ și cunoscut brand din lume în materie de produse pre și postpartum, iar proveniența sa este americană. Bravado Designs este o marcă canadiană care produce sutiene de confort și alăptare extrem de îndrăgite și calitative de mai bine de 25 de ani. Joolz, unul dintre cele trei branduri premium din lume în materie de cărucioare, este un brand olandez.
Sortimenul este ales în baza experienței noastre profesionale și personale. Ne axăm pe produse calitative, inovatoare, pe mărci recunoscute în lume care au la bază un concept sustenabil, o producție în conformitate cu protejarea mediului și a societății, iar cum eu si soțul meu, Ture, cunoaștem extensiv această industrie, suntem foarte bine conectați cu persoanele din spatele mărcilor și știm foarte clar cum aceștia activează, motiv pentru care dorim să le reprezentăm produsele.
La acest moment, Annabella și Bertil sunt adolescenți, dar experiența noastră personală vine din folosirea celor mai multor produse și branduri în viața noastră de familie.


Familia Foldager
”Stilul scandinav” începe să fie din ce în ce mai apreciat și în România. Cum contribuiți la educarea preferințelor în acest sens?
Stilul scandinav este foarte apreciat în toată lumea, iar România nu se lasă mai prejos. O mulțime de concepte scandinave sunt deja prezente pe piața românească, cu succes. Acest stil se potrivește foarte bine în România, pentru că majoritatea oamenilor locuiesc în apartamente. Din ce în ce mai mult, familiile tinere își doresc un spațiu cât mai aerisit, cu elemente naturale care să nu le aglomereze domiciliul, investiția să fie calitativă și pe termen lung, culorile să fie monocrome și cât mai neutr. Încă de la lansarea conceptului nostru, am încercat să educăm. Dar nu educăm strict în alegerea acestui stil, la urma urmei design-ul este o chestiune de gust.
Pentru noi este extrem de important ca părinții să fie atenți atunci când aleg materiale și produse relevante pentru copiii si familia lor. Caracteristici precum certificările, testările, siguranța, calitatea, durabilitatea și sustenabilitatea să fie la baza alegerilor lor. România nu dispune de o putere de achiziție mare și, din acest motiv, este o țară predispusă importurilor ilegale. Deseori, produsele respinse de mărcile de renume la controlul de calitate sau neabsolvirea testelor de siguranță ajung pe piața românească, în mod fraudulos. Educarea noastră se îndreaptă în această direcție.
NO COMMENT