READING

Ana Morodan: muncesc pentru ”contesărie” și nu mă ...

Ana Morodan: muncesc pentru ”contesărie” și nu mă plâng

Ana Morodan este un personaj aparte în online-ul românesc. Nu ai cum să nu o observi și pun pariu că va fi o prezență ce se va face cu ușurință remarcată și pe TV, odată cu noul rol de gazdă într-un reality show.

Am văzut-o prima dată, cu câțiva ani în urmă, la una dintre conferințele Biz la care am avut-o invitată speaker. A fost o prezență atipică, așa că am început să-i urmăresc cariera, să citesc despre ea. Cu fiecare apariție, am constatat că nu se dezminte. Niciodată. Este mereu la fel de tonică, la fel de dezinvoltă și la fel de autentică. Am revăzut-o recent, tot la o conferință Biz, și am decis că e momentul unui interviu. Vă prezint, așadar, un dialog foarte puțin editat, tocmai pentru a păstra din savoarea unui personaj care se autointitulează ”millennial countess” și față de care, odată ce-l cunoști, nu găsești nimic nenatural în această titulatură.

Care este proiectul care îți ocupă cea mai mare parte a timpului și energiilor acum?

Dorm pe set-up-ul de filmare. Că nu mai am timp să ajung și acasă. De două luni văd pe propria piele ce înseamnă să faci o emisiune TV și am o admirație teribilă pentru toți cei care lucrează în televiziune,  numai făcând îți dai seamă câtă muncă, câtă răbdare, câtă creativitate au oamenii din această zonă. Cu mare bucurie (în timp ce stau lată pe canapea, după 20 de ore de filmare), vă anunț că sunt host-ul unei emisiuni TV supersimpatice, un reality show superb, care a avut premiera la sfârșitul lunii iulie, la Antena 1. Emisiunea e despre … vă țineți bine?… Nunți! Nu am de gând să mă mărit ever, iar show-ul ăsta m-a mai convins un strop. E un reality supercomic despre perioada cea mai nebună pentru miri: organizarea nunții, cu un “twist”: nuntă e organizată de soacre! Vă dați seama ce luptă, ce meci de idei, soluții și orgolii? Eh, în toată această nebunie, eu sunt când arbitru, când maestru de ceremonii, când negociator de pace, când un fel de nașă mare împodobită cu paiete… Să vă  uitați că o să vă distrați!

Povestește-ne despre anamorodan.com: blogul, GIN – Morodan Academy, Shop Morodan, MAP. Ce înseamnă fiecare proiect al tău?

Toate sunt extensii ale mărcii mele personale, proiecte online și offline care au derivat din blogging. Shop-ul a venit firesc, pentru că femeile din comunitatea mea își doreau să poarte articole vestimentare sau accesorii un pic anti-fashion, à la Morodan, cu tușe excentrice, strălucire și mereu ceva “too much”.

GIN-ul (Academia de Influencers Digitali) l-am lansat pentru că primeam foarte multe mesaje și vizite la MOffice, de la fete și băieți ubercarismatici, care voiau tips-uri, sfaturi pentru o eventuală carieră a lor în online. Așa am creat această serie de “ask me anything”, în care pun față în față toți oamenii din echipa mea, alți antreprenori în online de succes, specialiști din piață pe care îi admir și apreciez, cu cursanții GIN.

MAP-ul (The Millennial Aristo Party), petrecerea noastră anuală, cu mult show, butaforie și sclipici cât încape, este creată și dedicată întotdeauna prietenilor, partenerilor și colaboratorilor noștri.

Care e treaba cu CERC? Cum a pornit acest proiect și ce v-ați propus cu el?

CERC-ul l-am gândit împreună cu prietena mea #Tante Cristina Stănciulescu, cu care povesteam – încercând să o conving și pe ea că nu există nimic mai bun ca gin-ul pe lumea asta – despre saloanele culturale din vechiul București. Ne-am propus să readucem la viață genul ăsta de întâlniri în care să conversăm ușor, relaxat, firesc, cu fason, despre teme aparent grele, cum ar fi: operă, literatură, gastronomie, artă sau modă. Să re-învățam să purtăm discuții de salon despre ceea ce ratăm când prea postăm. Au fost cinci întâlniri excepționale în care am învățat și am împărtășit informație și emoție cu femei superbe, doamne fine și elegante și cu invitații noștri speciali, în salonul Sabrinei Cantacuzino (unde au concertat cândva Enescu și Lipatti).

Cum a fost prima ediție de GIN – Morodan Academy?

Prima ediție GIN a fost cu… răsunet și scântei. Întâi a fost controversă (mulțumesc tuturor!), pentru că toți cei care nu înțelegeau cu ce se mai îndeletnicește contesa, credeau că mi-am făcut o bandă rulantă de pe care voi arunca influenceri în online… #nicidecum. Ideea a fost să împărtășesc din ceea ce am învățat eu până acum despre cum se construiește o marcă personală în online și să am alături profesioniști care să vină cu informație testată și funcțională, cu utilitate imediată. GIN-ul a fost unul din cele mai cool proiecte offline ale mele, hiper-util pentru comunitatea mea, o experiență foarte tare, la care mi-am invitat toată echipă (tooaaatăăă) să spună pe bune care e drumul, câți bani sunt, care e rețeta pentru a ajunge să faci ce face contesa. Am avut sold-out, un feedback excepțional și am făcut o gașcă de elevi cu care am devenit super-apropiată.

Shop Morodan – ce și cui vinzi?

Vând rochii, catifeluri, mătăsuri, funde, paiete, sclipici și pietre, adică câte puțin din toată contesăria. Ambalez totul în cutii roz, scriu scrisori parfumate și livrez haine superbe și deloc efemere pentru toate doamnele care se visează cucoane, exact așa cum o fac și eu.

Povestește-ne despre echipa ta.

În echipa mea sunt acum 11 oameni, angajați și colaboratori permanenți, din domeniile în care îmi desfășor activitatea. Am o asistentă personală, oameni care se ocupă de shop-ul online, fotografi, o graficiană, o altă echipă de programatori, fetele de la agenția de branding și un motan. În continuare caut să angajez vizitiu, paharnic și o cusătoreasă pricepută la mici nimicuri.

Știi că ești un brand, da? Ți-ai făcut vreodată o estimare cât valorează?

Știu. Încă calculez. Revin când ajung la q.e.d.

Câte branduri ai promovat de-a lungul timpului?

Nu le-am numărat, dar dacă le-aș pune cap la cap, aș face o mică istorie a investițiilor în blogging-ul românesc. Am avut, bineînțeles, mărci din zona de fashion-beauty-lifestyle, din tech, turism, horeca, branduri de țară. Dacă îmi place brandul și povestea din spatele lui și simt că e rost de ilustrat o idee extraordinară, accept fără să bat prea mult din gene.

Ti-ai făcut un calcul, ce cifră de afaceri ai?

Nu știu ce mai rămâne din cifra asta pentru că mie îmi place să mă înconjor de butaforie costisitoare. Cristalele, catifelurile, bijuurile, perlele și mobilele costă; slavă cerului că am un contabil care ține frâiele și mă mai oprește din când în când. Ți-am mai spus: mie îmi plac numerele mari și nu mă pricep cu cifrele!

Câte ore muncești, în mod obișnuit, pe zi?

Mereu mi-am dorit să fiu o femeie întreținută, dar după cum vezi nu mi-a reușit. Încă n-am înțeles de ce, probabil că doar cupa D (pardon, am mai slăbit și mă apropii de un C) la sutien nu este de ajuns. Așa că sunt nevoită să muncesc, uneori 24560 de ore pe zi. Dar muncesc pentru mine, pentru “contesărie” și opulență și atunci nu mă plâng.

 

Spread the love

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.