READING

Analiză Fashion Days: profilul cumpărătorului de f...

Analiză Fashion Days: profilul cumpărătorului de fashion

Aproximativ 80% dintre românii care obișnuiesc să facă shopping online au achiziționat în ultimul an cel puțin un articol vestimentar, încălțăminte sau accesorii de pe Internet, iar coșul mediu de cumpărături online de fashion este de 295 de lei, arată o analiză realizată de Fashion Days, cu ajutorul Ipsos.

 

Studiul prezintă și profilul clienților și motivațiile de achiziție ale consumatorilor, precum și viziunea acestora privind încrederea pe care o au în shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele tradiționale.

Cine sunt clienții?

Prin intermediul studiului au fost identificate cinci categorii de cumpărători români de fashion, care pun accentul pe atribute diferite: individualitate/unicitate, confort, statut, empatie și explorare.

Atunci când selectează opțiunile de achiziție, exploratorii de fashion caută confortul: 53% dintre aceștia accesează direct site-urile magazinelor pentru a se informa despre produsele din portofoliu.

De ce aleg românii platformele virtuale de shopping?

Deoarece pot face achiziții oricând și de oriunde s-ar afla și obțin economii de două tipuri: de timp, pe care, altfel, l-ar fi petrecut în magazinele tradiționale, dar și financiare, grație promoțiilor exclusive din mediul online.

Coșul mediu de cumpărături online al unui client de fashion însumează o medie de 295 de lei cheltuiți. Articolele-vedetă diferă în funcție de platforma aleasă: online sau brick&mortar.

Topul celor mai achiziționate articole vestimentare 

Bariere în calea shoppingului online de fashion

Principala barieră pe care acest tip de shopping o ridică este neîncrederea în veridicitatea informațiilor prezentate. Românii vor să atingă produsele, se tem că mărimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea.

„Suntem conștienți de barierele de consum în ceea ce privește cumpărăturile online, de aceea  am implementat de-a lungul timpului tot mai multe facilități și opțiuni pentru clienții noștri, care se reflectă și în noua poziționare a brandului Fashion Days. Pentru că ne dorim ca românii să își exploreze creativitatea și inspirația în modă fără să fie dezamăgiți, le oferim opțiunea deschiderii coletului la livrare, înainte de plata produselor și de a returna gratuit, pe loc, articolele care nu sunt pe placul lor. În plus, pot beneficia și de sugestiile Fit Finder, singurul tool din România care propune măsurile adecvate, în funcție de datele introduse personal de către utilizatori”, declară Robert Berza, General Manager, Fashion Days.

Fashion Days a încheiat la finalul lunii aprilie primul proces complet de rebranding și are de acum înainte o nouă filozofie, alegeri nelimitate de fashion, o identitate vizuală si logo schimbate, toate traduse prin intermediul campaniei-manifest, „Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești”.

Concluziile studiului au stat la baza noii identități și a campaniei de rebranding Fashion Days.

Foto: Picjumbo.com

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.