READING

Cele mai apreciate mărci românești de îngrijire pe...

Cele mai apreciate mărci românești de îngrijire personală

Farmec și Gerovital conduc detașat topul celor mai cunoscute și utilizate mărci de produse românești de îngrijire personală și înfrumusețare, arată cel mai recent studiu realizat de MKOR Consulting. Totuși, percepția consumatorilor asupra originii brandurilor de produse de îngrijire personală se dovedește eronată în cazul a 5 produse din top 10 menționate. Astfel, mărci precum Nivea, Colgate, Elmiplant, Dove și Palmolive se regăsesc între mențiunile respondenților, chiar dacă nu sunt branduri românești.

Sursa: MKOR Consulting

Elmiplant a rămas în percepția consumatorilor drept brand românesc, deși acesta a fost preluat de Sarantis, producția fiind mutată în afara României încă din anul 2014.

Sursa: MKOR Consulting

Studiul arată că 80% dintre români caută în mod special produsele românești când merg la cumpărături și trei din patru iubitori de produse românești ar plăti chiar și 30% în plus pentru produse fabricate în România. De ce? Deoarece iubesc România și își doresc să contribuie la bunăstarea României. 47% dintre ei cred că așa pot susține companiile românești și 37% vor să ajute micii întreprinzători, cumpărându-le produsele.

În materie de produse alimentare, de îngrijire personală și de curățenie, consumatorii români pun calitatea și siguranța pe primul loc, mai arată studiul. 2 din 3 români aleg produsele de consum care le oferă cel mai bun raport calitate preț, iar pentru 51% calitatea este mai importantă decât prețul. În plus, înainte de a decide să cumpere un articol, jumătate dintre consumatori se asigură că produsele conțin ingrediente sigure și de calitate.

96% dintre consumatorii români includ în coșul lor lunar de cumpărături produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală românești.

Mai mult, 80% dintre ei caută în mod special produsele autohtone când merg la cumpărături, fie alegându-le de pe rafturi în locul celor străine, ori de câte ori au ocazia (51%), fie alegând anumite magazine, tocmai pentru că oferta acestora include produse românești (29%).

Produsele autohtone se bucură de o apreciere mai mare în rândul consumatorilor: 43% cred că sunt superioare din punct de vedere calitativ, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import.

”Deși se bucură de o foarte mare apreciere în rândul consumatorilor, produsele românești nu se bucură de o promovare pe măsură.”, afirmă Luiza Coneac, Research Manager MKOR Consulting. 47% dintre consumatorii de produse românești consideră că acestea sunt doar în mică măsură promovate ca ”Fabricat în România”.

Doar 4% dintre români spun că ar alege produsele de import în locul celor autohtone. Însă chiar și aceștia o fac mai ales pentru că nu găsesc rapid, la îndemână, produse românești (24% dintre cei care aleg produse străine), nu au suficientă încredere sau nu sunt informați despre calitatea produselor locale (22%) ori pur și simplu nu știu care sunt produsele românești pentru că nu sunt suficient promovate (17%).

Raportul complet poate fi descărcat gratuit aici.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.