READING

Cât pierdem din cauza produselor contrafăcute?

Cât pierdem din cauza produselor contrafăcute?

Vânzările de haine, încălțăminte și accesorii contrafăcute în Uniunea Europeană reprezintă aproape 10% din totalul vânzărilor din acest sector. Astfel, businessurile legitime din această parte a lumii pierd 43,3 miliarde de euro, arată un studiu realizat de The Office for Harmonization in the Internal Market (OHIM), agenția europeană pentru proprietatea intelectuală.

Producătorii și comercianții produselor contrafăcute nu plătesc taxe, contribuții sociale și TVA, prin urmare, peste 8 miliarde de euro de taxe guvernamentale nu sunt colectate.

Cât pierde anual România?

România pierde anual 403 milioane de euro din cauza produselor contrafăcute, situându-se pe locul trei în Europa la acest capitol, după Grecia și Bulgaria.

“Produsele contrafăcute au pătruns în diferite canale de distribuție legitime și, de aceea, există o probabilitate mai mare ca un cumpărător să fie înșelat atunci când achiziționează un produs aparent autentic”, punctează Daniel Mărăcineanu, Director General, Asociația ACTIV.

Pe lângă prejudicii financiare, produsele contrafăcute sunt și extrem de periculoase pentru sănătate.

“Produsele contrafăcute pot produce grave iritații, dermatite, alergii și chiar alte boli mai grave. Un exemplu poate fi formaldehida, prezentă atât în confecții, cât și în draperii, covoare, lenjerii, și este foarte periculoasă pentru piele. Verificarea de specialiști a acestor concentrații este foarte importantă. Lipsa de mărci proprii, de departamente care să gestioneze aceste verificări, analize de specialitate și etichete care să reflecte pe înțelesul tuturor ce conține produsul, pentru ca achiziția unui produs să fie făcută în cunoștință de cauză, determină ca acest fenomen să dețină o piață destul de mare. Consider că educația este un aspect foarte important în eradicarea acestui fenomen”. Cristina Urzică, reprezentant al Asociației Confecționerilor din România.

Conform unui studiu IRES, ţigările sunt considerate principalul produs de contrabandă din România, iar pe locul doi sunt bunurile contrafăcute (îmbrăcăminte, încălțămite, cosmetice, electronice, electrocasnice – 93%). Același studiu relevă faptul că românii sunt conștienți că fenomenul influențează negativ economia românească și diminunează bugetul de stat, având consecințe grave asupra propriului nivel de trai, cu toate acestea unii sunt tentați să achiziționeze aceste produse pentru că au un preț mai mic.

Lupta contra produselor contrafăcute reprezintă o precupare și la nivel internațional. eBay a încheiat un parteneriat cu InstatLuxe.com pentru a lupta împotriva falsurilor și a lansat o platformă dedicată care vinde peste 1000 de bunuri de lux cu certificate de autenticitate din partea experților InstantLuxe.com. Amazon și Alibaba luptă împotriva produselor contrafăcute. Este deja cunoscut procesul intentat de Alibaba, cel mai mare marketplace online din China (țară, care de altfel este locul de origine al multor produse contrafăcute) împotriva a doi comerciați acuzați că ar vinde fake-uri. Procesul a fost intentat la câteva săptămâni după ce SUA a pus Taobao, platforma principală a Alibaba, pe ”lista neagră”. Nu în ultimul rând, există companii care lansează diverse instrumente pentru depistarea fake-urilo. Unul dintre acestea este Entrupy, lansat de o companie din New York.

 

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *