READING

Crește apetitul românilor pentru cumpărături onlin...

Crește apetitul românilor pentru cumpărături online

53% dintre români au descoperit magazine online noi ca urmare a distanțării ce a fost impusă de pandemie și 31% dintre români au cheltuit mai mult pentru achiziții online, arată un studiu realizat de motorul de căutare online de modă Glami. Unii dintre români au cheltuit la fel (42%), alții nu au cumpărat sau au redus costurile pentru îmbrăcăminte (24%). Tot potrivit studiului Glami, 19% dintre respondenți au cumpărat haine online pentru prima dată în timpul distanțării sociale din starea de urgență. 

36% dintre cei care au răspuns sondajului Glami au achiziționat îmbrăcăminte la reducere

Principalul factor motivant pentru cumpărături online au fost reducerile. Un sfert dintre respondenți au cumpărat pentru că aveau nevoie de lucruri specifice, iar 13% au fost motivați să sprijine brandurile locale. Un alt sfert dintre cei chestionați au spus că nu și-au schimbat obiceiurile de cumpărături.

În general, 71% dintre respondenți au cumpărat haine online în timpul stării de urgență, iar 36% dintre respondenți au achiziționat îmbrăcăminte care le-a plăcut, dar care a fost, de asemenea, la reducere.

44% vor continua să urmărească reducerile la articolele dorite

Întrebați care sunt planurile lor în ceea ce privește achizițiile online, 44% dintre respondenți au răspuns că își vor reduce bugetele, dar așteaptă cel mai bun preț actualizat pentru articolele dorite pentru a finaliza o potențială achiziție. 31% au răspuns că nu vor schimba obiceiurile de cumpărături, în timp ce 15% și-ar reduce drastic cumpărăturile.

Categoriile de produse în atenția respondenților în perioada următoare sunt tricouri și topuri (30%), rochii și fuste (26%), pantaloni și blugi (25%), încălțăminte sport (23%), sandale și flip-flops (21%), balerini și mocasini (18%), iar cele mai puțin atrăgătoare în viitor sunt categoriile de eșarfe, pălării sau bijuterii (acestea ocupând ultimele poziții printre preferințele consumatorilor).

42% consideră în continuare livrarea gratuită principalul stimulent al achiziției.

Livrarea gratuită la domiciliu este importantă pentru cea mai mare parte din respondenți (42%).

Siguranța livrării joacă, de asemenea, un rol important (40% susțin că este importantă pentru ei).

36% sunt interesați de un raport calitate-preț bun, iar reducerile brandurilor populare contează pentru 27% dintre clienți. Mai contează prețul redus (26%) și transportul rapid (22%).

Contactul cu magazinul în caz de probleme cu comanda este, de asemenea, un aspect important pentru consumatori. La fel ca și transportul gratuit și rapiditatea acestuia (22%). Un lucru interesant este faptul că românii par să fie mai puțin interesați dacă magazinul este local sau sustenabil și de modul în care brandul comunică pe rețelele de socializare.

53% dintre români au descoperit noi magazine online și vor continua să cumpere online deoarece găsesc multe avantaje în acest sens.

În ceea ce privește intenția de cumpărături, 54% dintre români cumpără de obicei cu o intenție specifică, însă uneori cumpără ceva neplanificat, în timp ce 31% finalizează o achiziție online numai cu o intenție clară.

Cumpărătorii dispuși să plătească mai mult pentru ambalaje reciclate

Jumătate dintre utilizatori au răspuns afirmativ la întrebarea dacă ar fi dispuși să plătească suplimentar pentru ambalaje reciclate. Doar 6% sunt complet împotriva acestui lucru. 17% dintre utilizatori sunt familiarizați cu articole de modă sustenabilă și ar fi dispuși să plătească mai mult pentru acestea. 72% dintre respondenți se concentrează mai mult pe calitatea produselor decât pe sustenabilitate. Dacă produsele sunt de bună calitate, sunt dispuși să plătească mai mult.

Studiul a fost realizat prin colectarea de date dintr-un sondaj online, pe un eșantion de 12.000 de utilizatori www.glami.ro.

Lansat în iunie 2017, Glami este primul motor de căutare e-fashion din România, cu peste 300 de magazine partenere și peste 700.000 de produse de la peste 12.000 de mărci.

Glami a lansat proiectul de căutare Fashion (Re)search în 2018, ca proiect de cercetare pe termen lung asupra stării pieței de modă online, bazat pe colectarea continuă de date.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.