READING

Cum a influențat pandemia comportamentul de shoppi...

Cum a influențat pandemia comportamentul de shopping al românilor

Românii cumpără acum articole de modă doar din magazinele fizice de proximitate și 61% dintre ei cheltuiesc mai mulți bani pe cumpărăturile online, arată un nou studiu al motorului de căutare Glami.ro, parte a proiectului de analiză pe termen lung Fashion (Re)search. Sondajul ”Covid-19 – A doua zi”.

Ce arată studiul? 

  • 1 din 3 români a cumpărat haine și încălțăminte din magazinele fizice doar pentru că acestea erau în apropiere.
  • Reducerile din magazinele fizice (25%) și un proces anevoios al returului la comenzile online (22%) sunt două aspecte esențiale care îi determină pe români să cumpere offline.
  • Pe de altă parte, în prezent, 61% dintre români investesc bugete mai mari în cumpărăturile online, decât în cele offline, ca o consecință a pandemiei.
  • 1 din 3 români găsește prețuri mai bune online

Creșterea raportată de studiul Glami nu se reflectă doar în comenzile online, ci și în valoarea coșului. 33% dintre respondenți au răspuns că alocă mai mulți bani comenzilor online în zilele noastre, deoarece găsesc prețuri mai mici online; în plus, 30% dintre români apreciază reducerile online, pe care le pot accesa mai ușor, în timp ce respectă măsurile de distanțare fizică.

ALTE CONCLUZII:

  • 23% dintre respondenți spun că e mult mai plăcut să faci cumpărături online în prezent, decât cumpărături din magazinele fizice.
  • 29% dintre acești oameni afirmă că pandemia le-a sporit numărul de comenzi online.
  • 10% dintre respondenți au răspuns că acum sunt speriați să cumpere haine, încălțăminte și alte accesorii din magazinele fizice.
  • Pe de altă parte, 11% cumpără în mod obișnuit din magazinele fizice și nu vor renunța la acest obicei.
  • 69% dintre români încă apreciază că pot atinge și proba hainele în magazinele fizice, spre deosebire de magazinele online
  • 14% dintre respondenți au răspuns că măsurile de distanțare socială nu sunt respectate suficient în magazinele fizice
  • 11% dintre participanții la studiu spun că oferta din magazinele fizice nu mai este atât de variată ca în perioada pre-pandemie

Românii se concentrează pe magazinele de proximitate și outleturi când fac shopping de haine și accesorii; respondenții au afirmat că preferă să cheltuiască bugetul de cumpărături pentru haine și accesorii pe branduri mass-market, ca Zara, Mango, H&M (+30%), câteva branduri premium, precum Calvin Klein, Guess (+28%) și pe branduri sustenabile (+16%). 34% vor cheltui mai puțini bani pe brandurile de lux.

Întreg studiul este disponibil, aici.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.