Cum fac românii cumpărături vara?

În timpul verii, vânzările pe nișa de fashion & lifestyle tind să scadă cu 25-30%, dat fiind faptul că românii preferă să investească în vacanțe, arată o analiză Champaigns, agenție de performance marketing dedicată magazinelor online de fashion și lifestyle.

Pentru a preveni această diminuare a volumului de vânzări, magazinele online vin cu reduceri semnificative și campanii lansate încă din primele zile de vară.

În plus, analiza Champaigns arată că o parte din magazinele online de pe această nișă mizează pe o diversificare a gamei de produse în sezonul cald, pentru a menține interesul consumatorilor. Astfel, deși vânzările scad comparativ cu sezonul rece, se remarcă o creștere de până la 50% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În această perioadă, în topul preferințelor din coșul de cumpărături al românilor se află rochiile, sandalele, espadrilele și papucii.

Liderii cumpărăturilor online sunt femeile cu vârste curprinse între 30-50 de ani.

Valoarea coșului de cumpărături este estimată la 250 de lei.

Mobil vs desktop

Dacă în primăvară, 85% din comenzile clienților din portofoliul Champaigns au venit de pe mobil, în luna iunie un client al agenției a atins performanța de 94% comenzi efectuate astfel. Creșterea se află în linie cu tendința globală de expansiune a industriei de e-commerce și cu gradul tot mai ridicat de accesibilitate la noile tehnologii.

Sfaturi pentru retailerii de fashion

”Campaniile pe Facebook sunt cele mai eficiente în această perioadă, pentru că ajung mult mai ușor la utilizatori. În plus, costul pe conversie este mai mic. Și Instagram devine un canal bun pentru fashion, atingând pragul de un milion de utilizatori în România, care sunt tot mai activi. Am început să testăm funcția de Tag Product, care generează din ce în ce mai mult trafic”, a precizat Adelina Oprea, fondatoarea,  Champaigns.

Champaigns a dezvoltat un instrument in-house de raportare avansată a campaniilor pe Facebook, ce va fi lansat pentru public în cursul lunii iulie. Este destinat magazinelor online și analizează cele mai importante KPI-uri: Costuri vs Venit, CPA și număr de comenzi. Va fi disponibil gratuit și va reprezenta un suport pentru specialiștii PPC și oamenii de marketing care gestionează campanii de performance pe Facebook.

Champaigns gestionează campanii de performance marketing pentru magazine precum TGH Fashion, Kalapod, Condur by Alexandru, Biensavvy, ZorileStore.

Foto: Pixabay

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *