READING

Cum revoluționează Lectra industria modei?

Cum revoluționează Lectra industria modei?

”Dacă un client vrea cel mai bun preț, nu ne alege pe noi”, spune Daniel Harari, CEO-ul companiei franceze Lectra. ”Dacă vrea cea mai bună calitate, ce e mai bun de banii pe care-i are, atunci este o altă poveste”.

Lectra este lider mondial în soluții de înaltă tehnologie – software și hardware – pentru companii din industria modei, auto și cea a mobilei și, recent, a lansat ”Cutting Room 4.0” – prima sală de croi 4.0 din lume, la momentul acesta, cea mai avansată și sofisticată soluție oferită companiilor din industria textilelor, un mix de echipamente, software și date, dezvoltat cu ajutorul Internet of Things, Big Data, Cloud și alte tehnologii de acest gen, pe o structură modulară și flexibilă în funcție de complexitatea operațiunilor.

Soluția oferită de Lectra propune o schimbare majoră de paradigmă în industria textilelor și este rezultatul mai multor ani de cercetare și a unei investiții de 25 de milioane de euro. Cea mai mare noutate și valoare, totodată, este dată de platforma digitală. Aceasta se conectează și comunică cu utilajele create de Lectra și poate fi personalizată și adaptată treptat la cerințele și nevoile companiei care o folosește.

Cutting Room 4.0 a fost prezentată, în premieră, în cadrul conferinței ”Fashion Goes Digital”, ce a avut loc la începutul lunii aprilie în campusul Lectra din Cestas, Bordeaux.

Ce am văzut acolo?

Pe lângă prezentarea oficială a noii tehnologii, atracția principală a evenimentului, în fața presei, clienților și potențialilor clienți ai companiei, veniți din toate colțurile lumii, am luat pulsul câtorva dintre cele mai noi transformări prin care trece acum industria globală de fashion. Cum arată consumatorul viitorului și ce așteptări are, spre ce se îndreaptă industria, ce înseamnă mass customization, care sunt provocările industriei 4.0, care sunt cele mai inovatoare soluții oferite de companiile din domeniu, ce impact au digitalizarea și noile tehnologii, industria de fashion în era machine learning-ului – au fost câteva dintre temele de discuție pe parcursul celor două zile de conferință.

Dezvoltarea noii platforme 4.0 a început din 2015, în 2017 au avut loc primele teste pe clienți pilot, iar anul acesta are loc lansarea comercială, gradual, urmând ca anul viitor oferta să fie extinsă.

 

Am stat de vorbă cu Daniel Harari, CEO-ul Lectra, despre lansarea noii săli de croi 4.0 și am aflat că nu este vorba doar de un nou model, ci de ceva menit să revoluționeze industria textilelor, un sistem complex, care înglobează o platformă digitală, aceasta fiind, în esență, cea care face diferența între tot ce există pe piață și portofoliul actual al Lectra. ”Platforma este inima Cutting Room 4.0”, a punctat Harari. Aproximativ 60% din investiția de 25 de milioane de euro, alocată pentru dezvoltarea acestui proiect, a mers către tehnologia din spatele utilajelor, către ceea ce este în Cloud. Mutarea tuturor operațiunilor către ceea ce înseamnă Cutting Room 4.0 va fi realizată în etape și noua tehnologie va fi implementată gradual pe toate soluțiile oferite de Lectra.

”Nu intrăm în competiție pe preț, ci pe valoare” – Daniel Harari, CEO, Lectra

În ceea ce privește prețurile de achiziție a noului sistem, acestea variază în funcție de configurație și complexitate, de la 10.000 la 50.000 de euro pentru o platformă, iar pentru cutting machine, acestea pot fi de la 15.000 – 18.000 de euro pentru configurația standard până la 18.000 – 24.000 pentru configurații mai complexe.

Lectra Modaris 3D

Pe aceeași linie a dezvoltării strategiei 4.0, tot în luna aprilie, Lectra a prezentat două aplicații Quick Estimate și Quick Nest – acestea vor fi lansate în Franța și Italia, urmând ca apoi să fie disponibile și în alte țări.

Lectra Modaris V8

Quick Estimate este o aplicație care ajută la eficientizarea procesului de producție și la managementul costurilor, iar Quick Nest, cu ajutorul tehnologiei din Cloud, ajută la rezolvarea eficientă a calculelor cu privire la volume mari. De cele mai multe ori, textilele reprezintă 60% -70% din costul unei haine, Quick Estimate ajută echipele de dezvoltare de produs să calculeze necesarul de material direct din soluția Modaris oferită de Lectra, astfel echipele care creează tiparele au acum mai multă flexibilitate să facă modificări mai rapid pentru optimizarea costurilor, menținând calitatea și timpii de livrare pe piață. Aplicația Quick Nest poate fi accesată prin soluția Diamino, creată tot de Lectra, iar avantajul major al acestor aplicații este că le oferă echipelor informații complete despre necesarul de materiale pe tot parcursul procesului de producție.

45 de ani de tehnologie

Compania Lectra a fost înființată în 1973, în Bordeaux, de doi ingineri, și are acum 1650 de angajați, în 32 de filiale, 5 call-centere internaționale și 23.000 de clienți în peste 100 de țări ale lumii. Este listată la bursa pan-europeană Euronext și este condusă de Daniel Harari, care deține 17,4% din acțiunile companiei. Harari, absolvent al École Polytechnique din Paris, al Institutului Superior al Afacerilor (Paris) şi al unui program de MBA la Stanford School din Palo Alto, SUA, conduce compania din 1991.

Campusul Lectra

Cea mai mare parte a veniturilor companiei franceze vine din Europa (42%), urmată de Asia – Pacific (26%) și America (25%). Iar pe industrii pentru care lucrează, primul loc este ocupat de industria modei – 46%, apoi industria auto – 39%, industria mobilei – 10%, alte industrii – 5% (avioane, ambarcațiuni, echipamente sport, carcase pentru telefoane mobile).

Aproape 10% din veniturile companiei sunt direcționate către cercetare și dezvoltare și din 2013 până în prezent au fost alocate peste 126 de milioane de dolari în această direcție. În companie lucrează peste 300 de ingineri specializați în R&D.

Lectra a avut în 2017  venituri de 313 milioane de dolari, peste 90% din această sumă fiind obținută din vânzările pe piețe externe.

În România, Lectra este prezentă cu un birou de vânzări în Cluj şi printre clienții săi se numără producătorul de cămăși Braiconf şi Romaniţa din Caracal, una dintre cele mai mari fabrici de confecții din România, deschisă de pe vremea comunismului, în 1972, modernizată și retehnologizată începând din 1998. Fabrica lucrează pentru nume mari din industria modei, printre care H&M, Jon Adam, Primark, Massimo Dutti, Zara sau Berska.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *