READING

Demi-couture. Cum creezi un brand pe acest segment...

Demi-couture. Cum creezi un brand pe acest segment de piață?

A debutat anul trecut la Bucharest Fashion Week cu o colecție de rochii de seară, iar anul acesta a intrat pe segmentul demi-couture cu o colecție capsulă și un studio în care a investiția inițială a fost de peste 20.000 de euro. Adela David, împreună cu Suzana Pleșca, a fondat Akasha Asai, un nume pe care își dorește să-l transforme într-un brand de referință pe piața demi-couture din România.

Adela David, desiger și co-fondatoare Akasha Asai

Cum ți-ai început cariera în domeniul modei?

Am fost întotdeauna atrasă de frumos, fie că e vorba de haine, artă sau de culori și peisaje, iar acest lucru mi-a influențat viața, fără să-mi dau seama uneori. După terminarea facultății am început să simt nevoia de a crea; mă uitam în jurul meu și observam culorile, liniile, detaliile. Așa a început, de fapt, totul. M-am apucat să desenez și să schițez siluete, iar următorul pas a fost să urmez un curs de design vestimentar, fapt ce a condus la debutul meu la Bucharest Fashion Week în același an. După această experiență, am ales să fac pasul în lumea antreprenoriatului pentru a avea liberatea de a face lucrurile cu minuțiozitate, de la timpul alocat pentru schițele de design și până la finisaje, astfel încât rezultatul să fie așa cum mi-am imaginat. Înainte de a demara acest business, au urmat multe zile de brainstorming alături de prietena și partenera mea de afaceri Suzana Pleșca, care este fotograf și care se ocupă de brand management. Astăzi, iată-ne aici, având un studio și o primă colecție capsulă.

Colecția de debut a fost ”Going to Opera”. Ce te-a inspirat să alegi această temă?  

Recunosc că dacă aș putea, mi-aș umple dulapul cu rochii care urmăresc linia corpului. Întotdeauna mi s-a părut că aceste siluete evidențiază corpul feminin și îl pun într-o lumină care reflectă eleganță și stil, iar această mini colecție „Going to the Opera” a fost prima mea încercare de a realiza în realitate schițele de pe hârtie. Debutul la Bucharest Fashion Week a fost un preambul la ceea ce înseamnă brandul Akasha Asai, pentru că, la fel ca și acum, rochiile au fost realizate special pentru evenimentele de seară. Au fuste ample, accesorizate prin broderii, tăieturi adânci și cape, demne de purtat într-o seară specială, în care îți dorești să te simți ca o regină contemporană.

Care este povestea colecției capsulă din această vară? De ce demi-couture?

Pentru prima colecție capsulă ne-am inspirat din filmele Epocii de Aur a cinematografiei internaționale unde ținutele, minuțios finisate, au trecut testul timpului. Piesele Akasha Asai se remarcă printr-un design minimalist și curat care mizează pe tăieturile simple menite să complimenteze și să evidențieze silueta feminină. Fiecare piesă are accente care scot din anonimat ținuta, cum ar fi decupaje, franjuri, cape și broderii. Am ales să construim un brand demi-couture pentru că ne-am dorit să îmbinăm tehnicile vestimentației de lux cu accesibilitatea pieselor prêt-à-porter. Piesele demi-couture sunt realizate din materiale fine, de calitate, pe care le rafinăm cu finisaje de lux, realizate manual.

Cât de popular este acest concept pe piața românească?

Conceptul demi-couture nu este nou pe piața românească. Există din ce în ce mai multe ateliere care produc astfel de creații, iar acest trend prinde amploare și conceptul devine din ce în ce mai popular. Totul se datorează accesibilității prețului pentru că, pe piață, piesele vestimentare demi-couture se poziționează într-o zonă intermediară față de casele de modă de renume. Practic, demi-couture înseamnă materiale de calitate, atenție la detalii, finisaje de lux, la un preț accesibil.

Care este cea mai mare provocare pentru un tânăr designer în România la ora actuală?

Cred că cea mai mare provocare pentru un tânăr designer în România, în acest moment, este îmbinarea utilului cu plăcutul. Se pare că această expresie românească se aplică și în cazul nostru. Fiecare designer are o viziune, un mesaj pe care își dorește să-l transmită, dar, în același timp, nu poate pierde din vedere aspectele financiare, de pildă cashflow-ul. Prin urmare, cred că cea mai mare provocare este aceea de a crea, de a-ți transforma visele în realitate, și totdată, de a rămâne ancorat în realitate și de a realiza o piesă vestimentară care să aducă profit business-ului.  E o limită atât de subțire între aceste două viziuni, încât mă lupt constant să păstrez lucrurile în echilibru.

Există o nevoie acută de forță de muncă calificată în acest domeniu. Cum rezolvați voi această problemă?

Găsirea forței de muncă calificată este un proces dificil și una dintre cele mai mari provocări din industrie. Am căutat îndelung persoanele potrivite pentru această sarcină, tocmai pentru a mă asigura că, în final, voi obține piesa vestimentară așa cum mi-am imaginat-o. Acum lucrăm cu un atelier care se ridică la nivelul exigențelor noastre, însă am avut multe dezamăgiri în demersul nostru. Pentru a reuși să ne poziționăm pe piață ca un brand de luxury wear, investim foarte mult timp și atenție pentru fiecare piesă. Tocmai această minuțiozitate în execuție transformă creațiile în articole demi-couture.

Ce nu-ți place în moda zilelor noastre? Dacă ai putea să elimini o piesă ”la modă” acum, care ar fi aceea?

Se spune că ”despre gusturi (și culori) nu se discută” și sper să nu supăr pe nimeni cu următoarea afirmație: dacă s-ar putea, aș vota să elimin moda pantalonilor cu turul căzut. Niciodată nu am reușit să văd frumusețea lor, chiar dacă o caut în orice. Este una dintre acele tendințe care nu mă atrage sub nicio formă … sau culoare.  

Ce materiale folosiți pentru creațiile Akasha Asai?  

Această colecție a fost realizată din crepuri uni, albe și negre și din mătase pictată manual. Ele au fost importate din Marea Britanie, Spania și Italia pentru că, din păcate, pe piața autohtonă există o problemă de continuitate și diversitate pentru textile, iar această lipsă ne limitează considerabil opțiunile.

Ce planuri aveți cu studioul?

Studioul Akasha Asai este un spațiu creativ în care clientele noastre pot veni pentru a proba colecția sau pentru o ședință de consultanță cu designerul și, nu în ultimul rând, pentru a li se lua măsurile. Ne mândrim cu faptul că ne plac proiectele ambițioase și, din acest motiv, ne-am propus să le oferim clientelor noastre posibilitatea unei întâlniri one-on-one, în vederea creării unei ținute unicat, realizată special pentru fiecare clientă în parte. Ne propunem ca în viitor să deschidem atelierul de creație clientelor noastre, pentru că ne dorim să le arătăm ”behind the scenes” materialele și care sunt etapele de realizare a unei piese vestimentare, de la măsuri și croială, până la produsul final.

Cât a durat amenajarea acestuia și ce investiții a necesitat? 

Amenajarea studioului a durat câteva luni, iar investiția inițială se ridică la peste 20.000 euro. Aceasta sumă include atât costurile pentru achiziția de materiale, pe care le importăm din Marea Britanie, Spania și Italia, cât și costurile de producție a rochiilor în sine.

Cine sunt clientele Akasha Asai? Cui vă adresați?  

Clientele noastre sunt femei puternice și independente care tind să aleagă piese clasice, elegante, dar care în același timp sunt în linie cu trendurile internaționale de modă. Clienta Akasha Asai călătorește mult, prețuiește întâlnirile sociale și își dorește să arate întotdeauna impecabil. Din acest motiv este preocupată de calitatea hainelor pe care le poartă și acordă o atenție sporită detaliilor.

Suzana Pleșca, Brand Manager și co-fondatoare Akasha Asai

Ce planuri aveți cu Akasha Asai?  

Ne dorim ca în următorii ani brandul Akasha Asai să fie asociat cu articole de calitate superioară, care sunt realizate manual, din materiale prețioase și care au drept semnătură detalii și accesorii de lux, care le transformă în articole demi-couture. În tot acest timp vom continua să lansăm colecții pe care ne dorim să le prezentăm la galele de profil. Planurile de extindere cuprind atât realizarea unui atelier propriu, cât și expansiunea către vânzări internaționale și, de ce nu, deschiderea unei reprezentanțe Akasha Asai în afara României.

Filosofia demi-couture îmbină arta și tehnicile vestimentației haute-couture cu stilul practic al pieselor pret-a-porter. Articolele demi-couture sunt realizate din materiale prețioase, fine, care sunt înnobilate cu detalii de lux realizate manual.

https://www.instagram.com/atelier.akasha.asai/

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.