READING

Din culisele STATUS, aplicația de fashion care te ...

Din culisele STATUS, aplicația de fashion care te face influencer

Îți place moda și să vezi oameni bine îmbrăcați ale căror ținute să le poți, eventual, cumpăra? Atunci, STATUS – Fashion Outfits este o aplicație interesantă, pe care o poți testa.

Aplicația este dezvoltată de antreprenorul Denis Todirică (Business/Product) împreună cu alți trei tineri: Ammadeuss Răducan (Backend), Cosmin Andruș (iOS) și Mădălin Bălănescu (Android).

Denis Todirică, fondatorul STATUS – Fashion Outfits

Cum funcționează?

Este o aplicație de socializare pentru iubitorii de modă în care poți să vezi oameni bine îmbrăcați și în care le poți cumpăra ținutele din magazinele partenere. Proiectul a fost lansat în urmă cu patru ani, inițial, ca o aplicație de “Like for Like”, în care utilizatorii puteau să dea și să primească like-uri la pozele lor, apoi a funcționat o vreme ca aplicație de dating ”Meet New People”. Din 2017, deoarece cel mai vizualizat și apreciat conținut din STATUS avea să devină cel de fashion, întreaga experiență a fost nișată exclusiv pentru iubitorii de modă.

Aplicația este disponibilă atât în App Store, cât și în Google Play, și poate fi descărcată gratuit de aici și aici.

Cum funcționează tăguirea automată în aplicație? (video)

Elementul de noutate

Principalul element de noutate este dat de posibilitatea de a descoperi produse noi pornind de la o ținută postată de un fashion influencer. În momentul de față utilizatorii îi urmăresc pe fashion influenceri pe Instagram, dar nu pot vedea exact de unde le pot cumpăra ținutele. De multe ori, îi întreabă în comentarii sau în mesaje de unde și-au achiziționat ținutele.

Monetizarea   

În momentul de față, aplicația este monetizată prin afiliere, În cazul în care utilizatorii cumpără un produs dintr-un magazin partener se genereaza un comision de afiliere, iar comisionul este împărțit cu persoana care a încărcat poza și tăguit ținuta.

Aplicația a ajuns la 9.000 de utilizatori activi lunar. 40% din utilizatorii sunt din SUA. Restul provin din Germania, UK și Italia. România se află în top 10 țări cu utilizatori de STATUS.

Au fost deja indexate peste 700.000 de produse de la cele mai mari magazine online din România.

Dezvoltatorii aplicației lucrează în prezent la lansarea Top Best Dressed People – un top zilnic, săptămânal și lunar cu oamenii cel mai bine îmbrăcați din aplicație, pe baza numărului de like-uri primite.

Pe viitor, aplicația ar putea fi monetizată și prin reclame, platorma de acces către influenceri B2B sau închirierea feed-ului de ținute către magazinele online.

Aplicații similare, în lume: LiketoKnow.it, 21buttons și Chicisimo

21buttons.com are 2 milioane de utilizatori activi lunar și a obținut o finanțare de peste 30 de milioane de euro, iar cu 1,3 milioane de utilizatori, LiketoKnow.it a generat vânzări în valoare de 300 de milioane de dolari în doar 12 luni. Mai multe detalii, aici.

4 din 5 vizitatori ai Nordstorm.com care vin din referral pe mobil provin de la un influencer, iar 79% vin de la LiketoKnow.it și rewardStyle. Zalando, cel mai mare retailer online de  fashion din Europa, are o secține cu influencers și Shop the Look.

Cum se diferențiază STATUS?  

Procesul de tăguire se poate face manual sau prin ”automate tagging”. În 15-20 secunde de la încărcarea unei poze, STATUS vine sugestii de produse, în timp ce Liketoknow.it și 21buttons au tăguire manuală. În plus, platforma este deschisă către toți influencerii; liketoknow.it acceptă doar anumiți influenceri, în general pe cei cu număr mare de urmăritori.

Costurile dezvoltării STATUS

Investiția în dezvoltarea acestei aplicații s-a ridicat la 40.000 euro din 2014 până în 2018, iar partea de fashion, începută în 2017, a însemnat, până în prezent, încă 15.000 de euro.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.