READING

Doi creativi români, autorii celei mai recente cam...

Doi creativi români, autorii celei mai recente campanii Christian Louboutin

Cea mai recentă campanie a brandului de lux Christian Louboutin poartă semnătura agenției new yorkeze RXM Creative. Nimic ieșit din comun până în acest punct. Nu și când aflii că este prima dată când celebrul brand lucrează cu o agenție și, mai mult decât atât, agenția este una fondată de doi români: Raul Mândru și Mihai Botărel.

Pe Raul și Mihai i-am întâlnit în urmă cu câțiva ani în contextul unui proiect Biz. Lucrau la Dentsu 360i în New York, unde erau Associate Creative Directors, amândoi ajunseseră în New York după câte o carieră în advertising începută de foarte tineri, urmată de un parcurs internațional presărat cu premii și branduri mari în portofoliu.

Mihai Botărel, Co-Founder, Creative Director, RXM Creative

Mihai a intrat în publicitate la 19 ani, și înainte să se mute la DDB Dusseldorf, în 2008, a lucrat în Ogilvy Bucharest, GMP și Leo Burnett. La GMP a câștigat primul Cannes Lion pentru România, cu o campanie în print, iar doi ani mai târziu, în Leo Burnett, un Bronze tot la Cannes Lions. După Dusseldorf, s-a mutat la Tribal DDB New York unde a lucrat pe contul Reebok.

Raul Mândru, Co-Founder, Creative Director, RXM Creative

Născut în Brașov, Raul s-a mutat în Germania la 18 ani, unde student fiind, a câștigat un Red Dot Grand Prix în Design. Tot în timpul studenției, a început să lucreze ca Junior Art Director la Ogilvy Dusseldorf și unul dintre proiectele sale – Donateameal.com – a câștigat un Gold Cannes Lion în digital, proiect activ până în ziua de azi. Din Germania, s-a mutat la Ogilvy New York ca  Senior Art Director, unde a creat campania globală GAP ”Be Bright”, a lucrat de asemenea pentru American Express, Ikea și Motorola. Din 2011, la Denstu 360i, a lucrat pentru brandurile Canon, Toyota, New Orleans Tourism, Uniqlo și Coca-Cola. Un an mai târziu, din 2012, i s-a alăturat și Mihai Botărel.

Din 2014, au în New York propriul business – RXM Creative, o agenție de creație care are în portofoliu branduri din zona de fashion și lifestyle: Ray-Ban, Sunglass Hut, LensCrafters, Christian Louboutin, Loro Piana, Harper’s Bazaar.

 

 

Campania, intitulatăEntering Christian’s Mind,” marchează lansarea unui nou format de sticlă – 30 ml – pentru cele trei parfumuri ale brandului: Bikini Questa Sera, Trouble in Heaven și Tornade Blonde, și cuprinde o serie de video-uri și imagini care vor fi promovate pe canalele de social media ale Louboutin (inclusiv Instagram stories) și pe website-ul brandului.

 

Mai multe detalii despre campanie și despre cum au ajuns să lucreze pentru Christian Louboutin, și mai ales, despre ce fac la New York, povestesc chiar Mihai Botărel și Raul Mândru.

De când lucrați pentru Christian Louboutin?

Colaborarea cu Christian Louboutin a început în primăvara acestui an. Brandul nu mai lucrase niciodată cu o agenție, dar echipa Louboutin din New York a fost foarte impresionată de munca noastră la RXM Creative și ne-a invitat să creăm campania de lansare pentru o noua lor linie de parfumuri de 30 ml. A urmat un proces de research, am formulat o strategie și am făcut o prezentare de creație care unifica mesajul de lansare și dădea o structură lansării pe toate canalele digitale.

Care este conceptul acestei campanii?

Louboutin este unul dintre puținele case de modă care încă mai sunt conduse de fondatorul lor și de aceea, imaginea, viziunea și personalitatea lui Christian sunt foarte importante în tot ce se întâmplă în companie. Mai mult, fiindcă fiecare parfum, nume de parfum și chiar design de sticlă este inspirat de viziunea lui Christian, am dorit să oferim oamenilor o portiță către mintea lui. Astfel, am putut arăta inspirația, povestea și procesul de creare al fiecărui parfum, toate având la bază filosofia lui Christian Louboutin de a susține și promova femeia sub toate aspectele ei.

Campania voastră este pentru online, ceea ce până acum câțiva ani, era de neconceput pentru un brand de lux. Ce schimbări vedeți că s-au produs în felul ăn care se face acum advertising în industria de fashion de lux?

Advertisingul s-a schimbat în general odată cu trecerea la social media și online.  Studiile arată că oamenii petrec între 6 și 9 ore pe zi cu ochii într-un ecran, de cele mai multe ori al telefonului, așa că era normal ca brandurile să înceapă să investească mai mult în acest mediu și să își adapteze comunicarea la criteriile lui. Brandurile de fashion nu fac excepție și, indiferent de mediu, ele vor continua să facă lucruri care împing limitele, pătrund în cultură și rezonează cu publicul pasionat de modă.

Care este povestea RXM Creative?

Amândoi am făcut mereu proiecte personale și dorinta asta de a ne crea propriile proiecte a dus și la înființarea RXM. Totul a început cu un proiect numit The Instagram Menu, la care am lucrat împreună cu un alt român aflat atunci la Denstu, Mihnea Gheorghiu. Era un proiect independent dezvoltat pentru niște prieteni care tocmai își deschiseseră un restaurant in New York, Comodo, și care ne-au rugat să venim cu o idee de promovare. Campania, deși produsă fără niciun buget, a devenit un super viral în industria de marketing, fiind preluat inclusiv de televiziuni din America, Brazilia sau Canada. Tot independent am înscris-o la Cannes, unde a câștigat Bronz la categoria Mobile. De acolo, brandurile au început să ne scrie și să dorească să colaboreze cu noi. Un an mai târziu, ne-am obținut Green Cardurile și am decis să ne deschidem propria agenție. Am construit treptat o echipă de seniori care îți doreau o altfel de agenție și ne-am axat pe social media, campanii integrate și proiecte virale. Sunglass Hut a fost primul client, după care au urmat multe altele precum Ray-Ban, Harper’s Bazaar, Lens Crafters, Tabasco, Louboutin sau Loro Piana. Cumva nișa noastră a devenit lifestyle, modă și lux.

Și, totuși, cum ați ajuns să fondați propriul business în unul dintre cele mai competitive medii de advertising din lume?

Totul s-a întâmplat organic. Producând lucruri care ne plac, brandurile au început să ne abordeze și ne-am dat seama că există o cerere pentru ce facem și o oportunitate să ne deschidem propriul business. New York este într-adevăr foarte competitiv, dar în același timp este și cel mai ofertant mediu. Plus că este capitala Americii, dacă nu a lumii, în materie de modă și  marketing, deci piața era suficient de mare încât să ne putem dezvolta.

Ce alte proiecte aveți acum în lucru?

Pe lângă alte elemente ale campaniei ”Entering Christian’s Mind” care urmează să fie publicate,  pregătim campanii pentru Tabasco, Loro Piana și Lens Crafters, pe lângă colaborările continue cu Ray-Ban și Sunglass Hut.

 

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *