H&M are un nou CEO

Odată cu anunțarea rezultatelor financiare pentru întreg anul 2019, grupul suedez H&M a anunțat schimbări importante la nivel de top management: Stefan Persson se retrage în favoarea fiului său, Karl-Johan Persson, iar acesta din urmă renunță la funcția de CEO, pe care o deținea din 2009.

Stefan Persson. în vârstă de 72 de ani,  se retrage din funcția de președinte al Consiliului H & M Hennes & Mauritz și îl propune succesor pe fiul său, Karl-Johan Persson, cel care până acum a ocupat funcția de CEO. Helena Helmersson a fost desemnată să preia poziția de CEO, ceea ce s-a și întâmplat începând cu data de 30 ianuarie 2020.

Karl-Johan Persson

După mai bine de 20 de ani în funcția de Președinte al Consiliului, Stefan Persson a decis că nu va mai candida pentru poziția de președinte al grupului la Adunarea Generală, programată pentru data de 7 mai 2020. Stefan Persson a preluat afacerea de la tatăl său, în 1984, și este considerat artizanul creșterii H&M în businessul global din ziua de azi. El este cel care a inițiat colaborările dintre H&M și case de modă renumite – Stella McCartney, Donatella Versace, Karl Lagerfeld, Commes des Garçons, Lanvin, Marni, Sonia Rykiel, Maison Martin Margiela sau Jimmy Choo, și unul dintre fondatorii Fundației Mentor, care luptă contra abuzului de droguri.

Helena Helmersson

Helena Helmersson, în vârstă de 47 de ani, și-a început cariera la H&M în 1997 în calitate de economist în departamentul de achiziții. Ulterior, a ocupat diferite poziții în departamentele de Achiziții și Producție. A fost Sustainability Manager timp de 5 ani și apoi Production Manager în Hong Kong. Timp de mai bine de un an a fost COO (Chief Operating Officer), responsabilă de extindere, logistică, producție, IT, Advanced Analytics & AI, Insights & Analytics.

Karl-Johan Persson l-a invitat pe Jyrki Tervonen, CFO al grupului H&M din 2008, să preia poziția de CEO al Ramsbury Invest, în mod formal compania mamă a grupului H & M Hennes & Mauritz AB. Tervonen va prelua funcția începând cu data de 1 iulie 2020.

Adam Karlsson, actualul Head of Controlling, va prelua funcția de CFO al grupului. El lucrează în cadrul grupului din 2003 și și-a început cariera ca business controller în biroul de achiziții, apoi a fost Head of Controllin Greaterr China, Head of Controlling pentru toată producția, cu birou în Asia, și Head of Controlling Global Expansion.

Rezultatele financiare ale grupului H&M indică o creștere de 11% pentru 2019, ajungând la suma totală de 232,7 miliarde SEK (aprox. 22,3 miliarde de euro). În monede locale, creșterea a fost de aproximativ 6%, iar profitul după achitarea impozitelor a fost de 13,4 miliarde SEK.

Rezultatele pentru trimestrul al patrulea (1 septembrie 2019 – 30 noiembrie 2019) arată un profit net de 4,2 miliarde SEK și vânzări nete în creștere cu 9% (61,6 miliarde SEK).

Planurile grupului suedez pentru 2020 includ deschiderea a aproximativ 200 de magazine noi, dar și închiderea a 175 de magazine. Cele mai multe inaugurări urmează să aibă loc în America de Sud, Rusia, Europa de Est și Asia (cu excepția Chinei). Cele mai multe magazine închise vor fi din Europa, SUA și China.

Recent, H&M a încheiat un acord de franciză în America Centrală, primul magazin H&M din regiune urmând să fie deschis în Panama la finalul acestui an.

Grupul continuă extinderea digitală, urmând să inaugureze vânzările online în Australia și să lanseze brandul H&M pe platforma de ecommerce SSG.COM din Coreea de Sud.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.