H&M, rezultate sub așteptări

Grupul H&M anunță o creștere de 4 procente a vânzărilor, la valoarea preliminară de 231,7 miliarde SEK (TVA inclus) în anul fiscal 2017. Rezultatele anuale finale vor fi anunțate la data de 31 ianuarie 2018. În monedele locale creșterea a fost de 3%. Pentru cel de-al patrulea trimestru al anului 2017 (1 septembrie – 30 noiembrie) vânzările au ajuns la 58,4 miliarde SEK (TVA inclus) – aproximativ 5,9 mild euro, în scădere cu 4% față de trimestrul patru al anului precedent, acesta fiind cel mai mare declin al vânzărilor retailerului suedez din ultimii 10 ani. Scăderea în monede naționale a fost de 2%.

Rezultate, sub nivelul așteptărilor companiei

Vânzările online au continuat să aibă o evoluție bună, însă vânzările din offline în cel de-al patrulea trimestru au înregistrat rezultate slabe ca urmare a reducerii traficului în magazine. În aceste condiții, compania își propune să accelereze ritmul transformărilor. Printre schimbările avute în vedere se numără o tot mai eficientă integrare online – offline a vânzărilor și optimizarea portofoliului de branduri al grupului, ceea ce înseamnă mai multe închideri de magazine și mai puține inaugurări.

Brandurile grupului H&M sunt prezente pe 43 de piețe online din întreaga lume și cu 4.739 de magazine deschise în 69 de piețe, inclusiv cele francizate.

Principalul competitor, Inditex, a anunțat vânzări în creștere cu 10% până la valoarea de 17,96 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului fiscal 2017 (1 februarie – 31 octombrie), iar pentru aceeași perioadă, profitul net a fost de 2,3 miliarde de euro, în creștere cu șase procente.  În intervalul februarie – octombrie 2017, grupul spaniol a deschis 212 magazine în 52 de piețe, extinzându-și rețeaua la 7.504 de magazine pe 94 de piețe.

Foto: H&M

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.