READING

Impactul Covid-19 asupra industriei de cosmetice: ...

Impactul Covid-19 asupra industriei de cosmetice: scădere de 20-30%

Industria globală a frumuseții, ce include produse de îngrijire a pielii și părului, parfumuri și produse de machiaj, a fost profund afectată de criza medicală provocată de actuala epidemie. Estimată la vânzări anuale de 500 de miliarde de dolari la nivel global, potrivit unei analize McKinsey care explorează mai multe scenarii ale evoluției economiei, piața de beauty ar putea să scadă cu 20-30% anul acesta. Tot potrivit McKinsey, în timpul crizei economice din 2008, piața produselor cosmetice a înregistrat o scădere moderată, redresându-se până în 2010. 

Una dintre cauzele acestei scăderi ale legătură cu faptul că, pe majoritatea piețelor, înainte de izbucnirea pandemiei, aproximativ 85% din vânzări se realizau în magazine fizice, multe dintre acestea închise pe durata stării de urgență. Chiar și Gen Z cumpără în jur de 60% din produsele de beauty direct din magazine, nu online.

Aceeași analiză arată că brandurile de lux înregistrează scăderi de 55-75%, comparativ cu o  perioadă similară a anului trecut, iar în condițiile în care purtarea măștii este obligatorie, scad vânzările de cosmetice decorative, cu o posibilă excepție: machiajul ochilor. Produsele de îngrijire a pielii și părului, inclusiv, vopseaua de păr, produsele pentru baie (spa la domiciliu) înregistrează creșteri.

Foto: Pixabay

Spread the love

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.