READING

Inditex, vânzări în scădere cu 44%. Declinul a fos...

Inditex, vânzări în scădere cu 44%. Declinul a fost atenuat de creșterea accelerată a vânzărilor online

Gigantul spaniol Inditex, proprietarul mai multor branduri renumite de fashion, pritre care Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka și Stradivarius, anunță planuri de reorganizare a rețelei sale globale de magazine. Potrivit reprezentanților companiei, rețeaua urmează să fie redusă la aproximativ 6.700 – 6.900 de magazine de la 7.412 unități în prezent. Decizia implică închiderea a 1.000-1.200 de magazine mai mici, care aduc între 5% și 6% din totalul vânzărilor. Cele mai multe dintre acestea vor fi magazine mici și vechi și nu aparțin brandului Zara. 

În paralel, grupul va deschide 450 de magazine noi, care vor integra noi tehnologii care să răspundă planurilor grupului de consolidare a zonei de e-commerce pentru toate brandurile sale, prin regândirea magazinelor fizice, mărirea echipelor de customer service online și ambalaje dedicate. Inditex va finaliza și introducerea unui sistem de etichete RFID care permite urmărirea produselor și gestionarea stocurilor de la distanță,

Pentru această transformare, Inditex are în plan investiții totale de 2,7 miliarde de euro până în 2022, dintre care 1 miliard de euro pentru consolidarea vânzărilor online și 1,7 miliarde de euro pentru modernizarea platformei integrate a magazinelor prin soluții IT de ultimă generație.

La nivel global, Inditex se așteaptă ca vânzările online să reprezinte 25% din totalul vânzărilor sale până în 2022.

Vânzările în primul trimestru din 2020: scădere de 44%

88% dintre magazinele Inditex au fost închise o bună parte din primul trimestru fiscal (1 februarie – 30 aprilie 2020), din cauza pandemiei de COVID-19, iar scăderile vânzărilor au fost de 44%, atingând nivelul de 3,3 miliarde de euro.

Declinul a fost atenuat de vânzările online care au crescut cu 50% în această perioadă, iar în aprilie, avansul a fost chiar de 95% față de aceeași lună din 2019.

În anul fiscal precedent, vânzările online au reprezentat doar 14% din total.

Din 2012 până în 2020, Inditex a deschis 3.671 de magazine deja integrate în sistemul online, a extins alte 1.106 magazine, a dotat 2.556 de unități cu noi tehnologii, dar a și închis 1.729 de magazine, dintre care 1.024 doar în ultimii trei ani.

Grupul Inditex deține brandurile Zara, Zara Home, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho și Uterque. Principalul brand, Zara a avut, împreună cu Zara Home, vânzări de peste 19,5 miliarde de euro anul trecut, din totalul de 28,2 miliarde de euro înregistrate la nivel de grup.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.