READING

Inditex: vânzările online au ajuns la 14% din tota...

Inditex: vânzările online au ajuns la 14% din totalul vânzărilor grupului

26,14 miliarde de euro este suma la care au ajuns vânzările nete ale grupului spaniol Inditex ce deține branduri precum Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka sau Stradivarius. Este rezultatul financiar din intervalul 1 februarie 2018 – 31 ianuarie 2019 și este pentru prima dată  în istoria companiei când se depășește pragul de 26 de miliarde de euro. De asemenea, este  pentru prima dată când Inditex face publice vânzările, defalcat între online și offline.

Încasările din vânzările online au crescut cu 27% la 3,2 miliarde de euro, reprezentând 14% din totalul vânzărilor grupului.

Site-urile de ecommerce ale grupului spaniol au avut 2,9 miliarde de vizite în 2018, cu 500 de milioane mai multe decât în anul precedent și cu 900 de milioane mai multe decât în 2016, ceea ce justifică creșterea spectaculoasă a vânzărilor online.

Creșterea totală a vânzărilor, în monede locale, a fost de 7%. 

Pablo Isla, CEO, Inditex

CEO-ul companiei Pablo Isla a anunțat, în acest context, că are în plan să facă din Inditex o companie integrată și complet digitalizată în viitorul apropiat. Sistemul integrat online / offline, lansat recent, urmează să fie extins la toate brandurile, Isla precizând că toate brandurile grupului vor fi disponibile online până în 2020. Ca parte a acestei strategii, în noiembrie anul trecut, Zara a lansat magazinul său online global – Zara.com/ww, disponibil în 106 de piețe unde brandul nu este prezent cu magazine fizice, și și-a extins platforma online în Australia și Noua Zeelandă.

Suprafața totală a magazinelor grupului a crescut cu 5%, cu inaugurări în 56 de piețe.

Până în 2020 toate magazinele Inditex vor fi eficiente din punct de vedere ecologic; până la finalul anului 2018, 86% dintre magazine au adoptat deja măsuri de eficientizare a resurselor care se transpun în reducerea consumului de apă cu 40% și de energie cu 20% comparativ cu un magazin convențional.

În 2019, Zara intenționează să lanseze pungile din hârtie 100% reciclată, reutilizabilă și reciclabilă.

Zara și-a extins prezența la 202 de piețe, în timp ce Massimo Dutti și Uterqüe și-au extins platformele online pe 106 piețe noi, ajungând acum la 184, respectiv 148 de piețe. Magazinul online Pull&Bear a fost lansat în SUA, iar platforma online Uterqüe a fost lansată în Mexic. Anterior, Uterqüe a intrat pe piața chineză în august 2018.

Anul trecut, Inditex și-a extins cu 80.000 mp sediul central din Arteixo, La Coruna, ca urmare a unei investiții de 120 de milioane de euro.

Foto: Inditex

Spread the love