READING

Instagram, modă și influenceri virtuali

Instagram, modă și influenceri virtuali

Nu este suficient că termenul în sine de influencer stârnește multe dezbateri, avem de acum înainte o nouă provocare: influencerul virtual, căruia i s-a alătură supermodelul virtual care face furori pe Instagram. Lil Miquela și Shudu sunt două nume despre care dacă nu ați auzit deja, pregătiți-vă să le descoperiți căci la cum arată lucrurile, se pare că suntem martorii a ceva ce ar putea deveni un adevărat fenomen în lumea modei.

A moment.

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Miquela Sousa sau Lil Miquela (lilmiquela pe Instagram) are în jur de 20 de ani, se prezintă ca fiind  pe jumătate braziliancă, pe jumătate spaniolă și locuiește în Los Angeles. Este model, dar face muzică, având deja lansat un prim single ”Not Mine”, ajuns pe locul 8 în clasamentul Spotify Viral în august 2017 și are acum peste 867.000 de urmăritori pe Instagram. Nimic ieșit din comun pentru un influencer al zilelor noastre doar că Lil Miquela nu există în realitate. Este primul influencer virtual pe Instagram și partea și mai interesantă este că are deja și un portfoliu de colaborări cu branduri ce includ nume mari precum Prada sau Chanel. Despre colaborarea cu Prada relatează pe larg The Guardian, aici.

A Color Story

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Just let me get my whole entire fit off

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Portalul Business of Fashion a făcut și un interviu cu Sousa, în ciuda faptului că ea nu există, cel puțin în realitate așa cum o percepem noi, este însă o prezență cât de poate de reală în online. „Mi-ar plăcea să fiu descrisă ca artistă sau cântăreață sau ceva care să denote arta mea mai mult decât calitățile superficiale care mă reprezintă”, a declarat ea în ”discuția” avută cu publicația.

Happy Pi Day π

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Un alt fenomen recent, tot pe Instagram, este Shudu (Shudu.Gram), un supermodel virtual, creat în urmă cu mai puțin de un an de fotograful britanic Cameron-James Wilson.

🍊🍊🍊 . . 📸@cjw.photo . #fenty #fentybeauty #mattemoiselle #sawc #3dart

A post shared by Shudu Gram (@shudu.gram) on

Shudu are peste 86.000 de urmăritori și a reușit să stârnească mai multe controverse, printre care și un val de acuzații de rasism la adresa creatorului său, Wilson, un tânăr de 28 de ani, fotograf de modă care se declară pasionat de modele de culoare, printre favoritele sale numărându-se Grace Jones, Alek Wek Naomi Campbell și Iman.

Shudu este integral creată pe computer cu ajutorul unui program 3D și s-a făcut remarcată în  online după ce brandul de cosmetice al vedetei Rihanna, Fenty Beauty, a preluat pe Instagram o fotografie a acesteia purtând una din nuanțele sale de rujuri Saw-C. Fotografia este cu adevărat spectaculoasă numai că totul este generat pe computer.

Pe zi ce trece, moda, tehnologia și realitățile virtuale se întrepătrund în moduri din ce în ce mai surprinzătoare. Să amintesc și că, tot anul acesta, Dolce & Gabbana și-a prezentat cea mai nouă colecție de poșete cu ajutorul dronelor? Dovada, aici.

 

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.