READING

Jean-Paul Agon, L’Oréal: 2017 a fost un an b...

Jean-Paul Agon, L’Oréal: 2017 a fost un an bun

Vânzări anuale de 26 de miliarde de euro, în creștere cu 4,8% comparativ cu anul precedent, și un profit net de 3,58 miliarde de euro (+ 15,3% față de 2016) sunt rezultatele cu care grupul L’Oréal a încheiat anul trecut.

A doua jumătate a anului a fost mai dinamică, cu o creștere de 5,5% în ultimul trimestru al anului (până la suma de 6,51 miliarde de euro). Toate diviziile au avut rezultate bune, în mod deosebit s-a remarcat L’Oréal Luxe, cu creșteri foarte mari, în special în Asia. Diviza Cosmetice Active a depășit pentru prima dată de 2 miliarde de euro în vânzări, în timp ce Divizia de Produse la Larg Consum a avut o evoluție lentă, cu dificultăți pe piețele din America și Franța. Divizia de produse profesionale s-a redresat pe final de an.

Astfel vânzările gruplui L’Oréal pe segmentul produselor profesionale au fost de 3,35 mld. euro (+0,2%), Divizia de Produse de Larg Consum a vândut în valoare de 12,1 mld. euro (+2,2%). Cea mai mare creștere au avut-o produsele Diviziei de Lux: 8, 47 mld. euro (+10,5%), urmate de cosmetica activă, cu o creștere de 5,8% (2,08 mld. euro).

Jean-Paul Agon, Președinte & CEO L’Oréal

Pe zone geografice, piețele noi au depășit pentru prima dată 10 miliarde de euro, în special datorită zonei Asia Pacific.  Singurele zone unde vânzările grupului au scăzut sunt Africa și Orientul Mijlociu: 692,4 mil. euro (-7,1%).

Vânzările din Europa Occidentală au însumat 8,12 mld. euro (+2,6%), în America de Nord:- 7,35 mld. euro (+1,7%). Piețele noi au atras 10,4 mld. euro (+8,9%) din care Asia Pacific a adunat 6,51 mld. euro (+12,3%). În America Latină, vânzările au ajuns la 1,95 mld. euro (+5,6%)

În Europa de Est, L’Oréal a vândut în valoare de 1,75 mil. euro (+8,6%).

Cele mai bune rezultate în Europa le-au avut Turcia și Europa Centrală. Vânzările online în această parte a lumii au depășit 5% din totalul vânzărilor grupului.

În total, vânzările online au atins 2 miliarde de euro, în creștere cu 33,6%.

În cadrul Diviziei de Produse Profesionale, printre cele mai apreciate produse se numără Shades EQ de la Redken și gamele Série Expert care dinamizează întreaga categorie. În contextul apetenței către produse naturale, mărcile Aura Botanica de la Kérastase și Biolage R.A.W. continuă să aibă succes.

În categoria de larg consum, produsele de machiaj au continuat creșterea: NYX Professional Makeup se extinde rapid la nivel global, din gama L’Oréal Paris, cel mai apreciat produs a fost mascara Lash Paradise. Pe segmentul produselor de îngrijire a pielii atât L’Oréal Paris cu măștile de față, cât și Garnier cu apa micelară au avut rezultate bune, iar segmentul produselor de colorare a fost impulsionat de Magic Retouch și Colorista by L’Oréal Paris.

Exterior view of the L’Oréal Headquarters, the Eugène Schueller center, in Clichy, France, in September 2014.

În Divizia de Lux, Lancôme a avut un an foarte bun cu o creștere de două cifre, alimentată de succesul gamei de machiaj cu mascara Monsieur Big, L’Absolu Rouge și Teint Idole Ultra, precum și prin creșterea gamei de îngrijire a pielii Génifique. Parfumul La Vie est Belle și-a menținut prima poziție în Europa, Yves Saint Laurent a bătut niște recorduri datorită succesului înregistrat de parfumuri, printre care parfumul bărbătesc Y, precum și de gama de machiaj Tatouage Couture. Giorgio Armani și Kiehl’s au depășit ambele vânzări de un miliard de euro. Procentul de creștere a categoriei în zona Asia Pacific, în special în China și pe zona de retail de travel, a fost de două cifre. Creșterea vânzărilor online a fost de asemenea foarte mare pe acest segment de produse.

Cu o creștere de 5,8% față de anul precedent, 2017 a fost un an istoric pentru Divizia de Cosmetică Activă, aceasta depășind astfel pragul de 2 miliarde de euro.

La Roche-Posay își menține poziția de primul brand de dermatocosmetuce din lume, în special datorită gamelor Effaclar, Lipikar și Cicaplast.

Rezultatele Vichy au fost bune în ultimul trimestru al anului, în special în Europa de Vest și Asia, datorită gamei Minéral 89 și lansării gamei de produse anti-ageing, Neovadiol Rose Platinium.

Foto: L’Oréal

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.