READING

Jelka Music, PR Director al brandului Jean Paul Ga...

Jelka Music, PR Director al brandului Jean Paul Gaultier

A lucrat pentru Comme des Garçons și John Galliano, iar de aproape zece ani face echipă cu celebrul designer francez Jean Paul Gaultier, responsabilă de imaginea globală a brandului.

Jelka Music, PR Director, Jean Paul Gaultier

Cum ai intrat în lumea PR-ului de fashion?

La fel ca multe alte lucruri care se întâmplă în viață, a fost ceva întâmplător sau, mai bine zis, am avut noroc. Am lucrat la Shiseido în Japonia și unul dintre brandurile de care mă ocupam era Cle de Peau. Lucram cu Stéphane Marais, care, pe atunci, era director artistic al brandului. La un moment dat, cei de la Comme des Garçons au avut nevoie de cineva care să se ocupe de relațiile cu presa, Stéphane m-a recomandat doamnei Rei Kawakubo, fondatoarea brandului, am mers la un interviu și așa am ajuns în industria modei. Am lucrat nouă ani pentru Comme de Garçons, în 2001 m-am mutat la John Galliano, iar din 2007 lucrez pentru Jean Paul Gaultier.

La fel cum brandurile și designerii cu care am lucrat și lucrez sunt orice numai banali nu, și jobul meu este unul neobișnuit față de ceea ceea ce înseamnă în general PR-ul de fashion. Prima mea sarcină la Comme de Garçons în 1993 a fost să o conving pe fotografa Cindy Sherman să facă o reclampă pentru Rei Kawakubo. Mereu am fost foarte implicată în toate proiectele speciale ale brandurilor pentru care am lucrat – expoziții,  artă, filme, spectacole, dar m-am ocupat și de organizarea prezentărilor de modă și am făcut și munca obișnuită de PR.

Cum este dl. Gaultier ca șef?

Domul Gaultier este un om extraordinar care, după mai bine de 45 de ani în această meserie, reușește în continuare să-și mențină pasiunea și curiozitatea. Însă nu este un job pentru cineva slab de îngeri. Nicio zi nu seamănă cu alta și mereu apare câte o provocare. De când nu mai creează colecții ready-to-wear, am și mai multă treabă deoarece acum are mai mult timp să se ocupe de proiecte speciale care îi plac atât de mult.

Văzută din exterior, industria modei înseamnă mult ”glamour”. Cum ”se vede” din interior?

Nu atât de strălucitoare pe cât pare, însă cu certitudine este mult mai glamour decât atunci când lucrezi într-o bancă. Nu e la fel de profitabilă.

Îndustria de fashion înseamnă multă muncă și ore în șir de pregătire pentru o prezentare care poate dura 10 minute. Practic, trei luni de muncă asiduă zboară într-o clipită.

Un sfat pentru cei care aspiră să lucreze în PR-ul de fashion. Ce calități sunt necesare?

Nu sunt în măsură să dau sfaturi deoarece industria s-a schimbat foarte mult în ultimii ani și se pare că lucruri pe care eu le prețuiesc precum integritatea și munca temeinică nu mai sunt la fel de importante ca altădată.Prezența în social media pare să conteze mai mult acum. Cu toate astea, cred că munca, dedicarea, experiența, lucrul bine făcut vor reveni la modă.

 

Jelka Music a absolvit Universitatea din Belgrad în 1984 și a studiat lingvistică la Universitatea de Studii Străine din Tokyo, are de asemenea un MBA în Management și Comunicare la Universitatea Paris-Sorbona. Din octombrie 2007 este PR Director al brandului Jean Paul Gaultier.

 

Spread the love

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.