READING

Karl-Johan Persson, CEO, H&M: eforturile pent...

Karl-Johan Persson, CEO, H&M: eforturile pentru transformarea companiei încep să dea roade

“A fost un an cu multe provocări pentru grupul H&M și pentru industrie, dar după o primă jumătate de an dificilă, avem semnale că eforturile pentru transformarea companiei încep să dea roade”, a afirmat Karl-Johan Persson, CEO-ul H&M, cu ocazia anunțării rezulatelor financiare.

Karl-Johan Persson, CEO

Grupul suedez H&M, al doilea cel mai mare retailer de fast-fashion din lume, a raportat pentru anul fiscal 2018, încheiat la data de 30 noiembrie, vânzări nete în valoare de 210,4 mld. SEK (aproximativ 23,2 mld. de dolari), în creștere cu 5%, respectiv 3%, față de anul anterior, în monede locale. Vânzările online s-au situat în jurul sumei de 30 mld. SEK, în creștere cu 22%, acestea reprezentând 14,5% din totalul încasărilor.

Profitul anual după plata taxelor a fost de 15,63 mld. SEK, în scădere cu 25% față de anul anterior.

Pentru trimestrul 4 (1 septembrie – 30 noiembrie 2018), vânzările nete ale companiei au crescut cu 12%, până la suma de 56,41 mld. SEK, iar vânzările online au crescut cu 24%. Profitul ultimului trimestru a scăzut cu 11% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Reprezentanții companiei explică scăderea profitului prin prisma investițiilor alocate în logistică și infrastructură tehnologică. Grupul a investit în trei noi centre logistice în ultimul trimestru al anului, cu o suprafață de aproximativ 230.000 mp. De asemenea, compania a finalizat transferul pe o nouă platformă online la începutul lunii ianuarie 2019.

Top 10 cele mai mari piețe H&M / Sursa: H&M

H&M vinde online în 47 de piețe, la care anul acesta se vor adăuga Mexic și Egipt, în franciză. În privința magazinelor fizice, grupul va deschide anul acesta 175 de magazine, aproape jumătate urmând să fie magazine ale brandurilor noi din cadrul grupului. În total, vor fi închise aproximativ 160 de magazine.

Sursa: H&M

În anul finaciar 2018 H&M a intrat pe patru noi piețe online: India (în franciză), Kuweit, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite, precum și pe Tmall în China. În prezent, H&M vinde online pe 47 de piețe, cărora li se vor adăuga Mexic și Egipt, în franciză

În 2018, grupul suedez a lansat brandul Afound și a inaugurat două magazine offline în Uruguay și Ucraina. În 2019, vor fi deschise magazine în franciză în Bosnia-Herzegovina, Belarus și Tunisia.

Pentru întreg anul financiar 2019, reprezentanții grupului anunță că au în plan deschiderea de 335 noi magazine, 240 dintre acesea urmând să fie sub brandul H&M. În jur de 95 vor fi  COS, & Other Stories, Monki, Weekday, ARKET și Afound. Pe segmentul H&M Home vor fi deschise numai trei magazine noi anul acestea. Dintre noile magazine H&M ce urmează a fi inaugurate anul acesta, în jur de 25 vor avea H&M Home shop-in-shop. Cele mai multe inaugurări vor fi pe piețe din afara Europei și SUA.

În Europa, numărul închiderilor de magazine va fi mai mare decât cel al deschiderilor, rezultând la finalul anului 2019 cu aproximativ 50 mai puține magazine H&M pe bătrânul continent.

Foto: Mattias Bardå /H&M

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.