READING

Kenzo Takada: mă inspiră puterea culorilor

Kenzo Takada: mă inspiră puterea culorilor

La aproape 80 de ani, designerul japonez Kenzo Takada, fondatorul brandului Kenzo, emană o energie cum rar îți este dat să întâlnești. Tonic și cu o jovialitate molipisitoare, a avut amabilitatea să-mi acorde un interviu via Zoom, în contextul celei mai recente colaborări pe care o are cu Avon.

Avon lansează în a doua jumătate a acestui an Avon Life Colour, un parfum inspirat de personalitatea celebrului designer japonez. Aceasta este a doua colaborare de acest gen, primul parfum dezvoltat împreună, Avon Life, a fost lansat pe piață în 2016 și s-a bucurat de succes, bătând recordul vânzărilor companiei pe segmentul parfumuri în primul trimestru de la lansare.

Povestea fondatorului Kenzo

Născut în 1939, în Japonia, absolvent al Bunka Fashion College, cea mai prestigioasă școală de design din Tokyo, Kenzo Takada a ajuns în Paris la mijlocul anilor `60, în plină eră Chanel și Dior. De la începutul anilor `70, odată cu deschiderea primului său boutique în Paris, Jungle Jap,  a devenit un pionier al modei ready-to-wear și unul dintre inițiatorii valului atât de popular acum de colaborări care aduc designul de lux în colecții mass-market. Ani la rând, numele său a fost sinonim cu cel al casei de modă pe care a fondat-o, Kenzo, business vândut în 1993 către gigantul LVMH și din care s-a retras definitiv câțiva ani mai târziu, în 1999. Nu a stat însă mult timp departe de design, după o pauză de câțiva ani, a revenit în business, în domeniul amenajărilor interioare, iar anul acesta este la a doua colaborare cu compania de cosmetice Avon, pentru care semnează un nou parfum.

Cum a început colaborarea cu Avon?

La un moment dat, am fost prezentat echipei Avon prin intermediul companiei Firmenich, un mare producător de parfumuri, și după ce ne-am cunoscut, din discuții, mi-a plăcut manifestul Avon, care și-a făcut o misiune din a sprijini femeile din întreaga lume să aibă un job, să fie independente. În plus, am rezonat cu ce-și doreau ei – un produs de lux, dar care să fie totodată accesibil. Seamănă cumva cu ceea ce eu am făcut în fashion la începutul anilor `70 când am contribuit la democratizarea luxului prin lansarea colecțiilor ready-to-wear.

Care este povestea creării acestui parfum?

Acest al doilea proiect pe care l-am dezvoltat pentru Avon este mai mult legat de munca mea, de faptul că o mare parte din energie în fashion este dată de culori. Procesul creativ din spatele acestui produs a fost să construim ceva plin de culoare, dinamic, mai arhitectural, mai tineresc, proaspăt, cu o mare doză de energie și optimism.

Cum doriți să se simtă cei care vor purta acest parfum?

Veseli, optimiști, sexy, fresh, încrezători.

Ce este cel mai greu în crearea unui parfum?

Este nevoie de mult timp și putere pentru a construi ceva relevant, mai ales când iei repere din lumea luxului și vrei să le democratizezi.

Ce mai aveți în lucru după lansarea parfumui Avon?

Am în plan să lansez o carte cu toate schițele mele din fashion din anii `70 până în 1999. Vreau de asemenea să lansez o colecție de home & lifestyle.

Ați lucrat trei decenii în lumea modei. Cum s-a schimbat industria în tot acest timp?

Complet. În anii `70, când am lansat brandul Kenzo, nu vedeai prea mult prêt-à-porter în Paris, oamenii se îmbrăcau fie de la croitor, fie, dacă își permiteau, haute couture, restul era în stadii incipiente. De asemenea, tot accentul era pe Occident. Acum, cu toate mijloacele de comunicare, lucrurile s-au schimbat. Totul este mai accesibil, moda face mult mai mult parte din viața de zi cu zi a oamenilor.

V-ați retras din business în 1999 și ați revenit 5 ani mai târziu în domeniul designului interior. Cum a fost revenirea?

Să lucrezi 30 de ani în fashion, să construiești sezon după sezon, fără vacanță, este o muncă intensă. Presiunea era foarte mare. Când m-am retras din business, îmi doream să călătoresc, însă după doar câteva luni m-am plictisit, mi-am zis că trebuie să am un nou scop în viață, să muncesc din nou. Am început să explorez noi oportunități, noi colaborări. Așa am ajuns în teritoriul designului interior. Colaborarea cu Avon a apărut mult mai târziu.

Un sfat pentru tinerii designeri

Urmați-vă visul și ceea ce vreți să faceți, dar nu uitați să vă adaptați la piață. Fiți inteligenți și folosiți instrumentele adecvate. Și nu uitați de concurență. Înțelegeți-o.

Aveți vreo superstiție? O regulă după care vă ghidați?

Da, cifra 13. O evit peste tot, pe clădiri, numărul străzii, chiar și dacă locul respectiv este în construcție.

Care este parfumul dvs. preferat?

Mirosul lemnului de santal îmi aduce aminte de perioada copilăriei, mama punea lemn de santal în dulap, printre kimonouri, este un miros care îmi stârnește multe amintiri.

Avon Life Colour a fost creat de Kenzo Takada împreună cu doi dintre cei mai renumiți parfumieri ai casei Firmenich, Frank Voelkl și Olivier Cresp, și va fi lansat pe parcursul următoarelor luni în peste 50 de piețe Avon. Parfumul este disponibil în două variante: Avon Life Colour for Her și Avon Life Colour for Him.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.