READING

Laura Nicolau, Meli Melo: extindere națională și r...

Laura Nicolau, Meli Melo: extindere națională și regională

Retailerul de bijuterii și accesorii Meli Melo Paris a lansat, în această vară, un magazin Meli Melo deco în Park Lake Mall București. Acesta este al patrulea din capitală, celelalte fiind plasate în galeriile comerciale din Centrul Comercial Orhideea, Cora Pantelimon și Auchan Titan. Lansat prima dată în București în urmă cu aproape 20 de ani, în prezent, retailerul deține în România 44 de magazine, dintre care un magazin Exclusive și un magazin tip outlet.

Am discutat cu Laura Nicolau, director de marketing al Meli Melo Paris, despre extinderea pe zona de decorațiuni și mic mobilier, dar și despre planurile de dezvoltare a businessului.

Patru magazine de decorațiuni deschise până acum. Ce planuri de extindere aveți în continuare pe acest segment?  

Până la finalul anului în curs avem în plan deschideri de noi magazine, atât pe segmentul de accesorii, cât și pentru lanțul Meli Melo deco, în București și în alte câteva orașe din țară în care nu suntem încă prezenți. Pentru Meli Melo deco estimăm un număr de 20 de magazine până în 2020.

Care sunt prioritățile de ansamblu pentru dezvoltarea businessului în perioada următoare?

Prioritatea noastră pentru viitorul apropiat este extinderea magazinelor Meli Melo – Paris în Europa Centrală și de Est, iar pentru lanțul Meli Melo deco, extinderea pe plan național.

Unde se află cele 44 de magazine pe care le dețineți?

Dintre cele 44 de unități, cinci se află în mall-urile și galeriile comerciale din București, două sunt magazine stradale, iar unul este Meli Melo Exclusive, un concept store cu design unic în cadrul lanțului nostru, situat în Băneasa Shopping City. Restul magazinelor sunt prezente în principalele orașe ale țării: Ploiești, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu-Mureș, Pitești, Râmnicu-Vâlcea, Bacău, Craiova.

Cât reprezintă vânzările prin intermediul magazinului online din totalul businessului din România și ce planuri aveți în această direcție?

În acest moment, vânzările magazinului online reprezintă 4-5% din totalul cifrei de afaceri, însă magazinul online are o rată de creștere anuală de peste 50%, mult peste medie, așadar estimăm o creștere și în ponderea vânzărilor online în totalul încasărilor. În ceea ce privește cifra de afaceri, la finalul anului 2016, businessul a înregistrat o creștere de 15% în comparație cu anul anterior, iar pentru anul în curs estimăm o creștere de până la 30%.

Ca planuri de dezvoltare, urmărim atât dezvoltarea gamei de produse cu colecții exclusiv online și promoții de tip flash sale la articole de sezon, cât și dezvoltarea regională, prin deschiderea piețelor în care avem deja magazine fizice (avem un magazin la Chișinău în Republica Moldova și două în Sofia, Bulgaria). Din luna martie, am integrat în platforma online și o parte din produsele Meli Melo deco, urmând ca până la finalul anului avem peste 80% dintre produsele pentru casă disponibile și pentru comenzile online.

Ce are specific clientela Meli Melo din România?

Femeia Meli Melo este mereu în căutare de nou, are un stil bine definit și dorește să identifice accesorii care să îi completeze stilul atunci când intră în magazin. Nu este ușor influențată de tendințe, ci mai degrabă este adepta unui stil clasic, dacă vorbim de segmentul peste 32 de ani. Categoriile de produse pe care le comercializăm sunt însă pentru toate categoriile de vârstă, iar colecțiile cuprind accesorii pentru toate stilurile. Și, da, clientei Meli Melo îi place să fie răsfățată și surprinsă, să interacționeze cu brandul.

De ceva timp, portofoliul de produse Meli Melo cuprinde și piese vestimentare. Cât reprezintă acestea din totalul vânzărilor?

Noutatea în cadrul magazinelor noastre o reprezintă piesele vestimentare, acestea reprezentând aproximativ 10% din totalul vânzărilor, tendința pe acest segment fiind de creștere.

Unde sunt produse bijuteriile și accesoriile pe care le vindeți?

Traseul accesoriilor fiecărui sezon este următorul: agenția de stil cu care colaborăm, trendbook, buyer, samples, producție în fabricile din Europa și Asia, cu care colaborăm, depozit, magazine. Totul se întâmplă cu un sezon în avans.

Care este valoarea media a coșului de cumpărături într-un magazin Meli Melo – Paris?

Valoarea medie a unui coș de cumpărături în magazinele Meli Melo – Paris din România este de aproximativ 10 euro.

Spread the love

RELATED POST