READING

Malvensky: primii cinci ani. Ce urmează?

Malvensky: primii cinci ani. Ce urmează?

Antreprenor sau designer? ”Ce ești?”, am întrebat-o pe Malvina Cservenschi în timpul vizitei pe care i-am făcut-o în noul magazin. A răspuns fără să clipească: antreprenor – femeie de afaceri. Exact așa am și perceput-o. O antreprenoare cu multe vise, dar și cu o strategie bine pusă la punct, organizată și foarte meticuloasă, care crede în brandul pe care l-a creat și care știe că Malvensky nu înseamnă doar numele său, ci și rezultatul muncii echipei de nouă oameni pe care-i are în grijă, precum și al efortului furnizorilor și celorlați colaboratori ai brandului.

Malvina Cservenschi

La cinci ani de la lansarea propriului business, Malvina Cservenschi a inaugurat, în această toamnă, primul magazin Malvensky dedicat bijuteriilor create de ea, situat în una dintre cele mai selecte zone ale Bucureștiului pe strada Paris la nr. 61A.

Povestea Malvensky a început în 2012, când după o carieră de 10 ani în televiziune, Malvina Cservenschi a dat un restart în carieră și a pornit pe alt drum. ”Lucram în televizune și simțeam că vreau să fac ceva nou, să las ceva în urmă care să bucure oamenii”, povestește fondatoarea brandului Malvensky.

A început fără un plan de business, toată afacerea ei se afla într-o cutie dintr-un showroom pe care-l împărțea cu Rhea Costa, dar pe parcurs, și destul de repede, a făcut cunoștință cu ce înseamnă să înființezi o firmă, ce înseamnă să ai o casă de marcat,  o factură, primul, al doilea angajat și așa mai departe. Anul trecut, businessul a ajuns la o cifră de afaceri pe peste 700.000 de euro, iar pentru primele opt luni ale acestui an a depășit deja 535.000 de euro. În ceea ce privește viitorul, din planurile pentru următorii 3 – 5 ani face parte extinderea pe piața internațională de bijuterii, prin prezența într-un magazin la Londra și New York, precum și extinderea vânzărilor online.

În prezent, bijuteriile Malvensky se vând exclusiv în magazinul din strada Paris nr. 61A, a cărui amenajare a însemnat o investiție de aproximativ 160.000 de euro, pe siteul www.malvensky.com, pe siteul www.luisaviaroma.com printr-o colecție capsulă și în magazinul Hotelului Saint Regis din New York.

Care este povestea bijuteriilor Malvensky?

Traduc în aur și diamante, tradițiile și simbolurile din folclorul românesc. Țara aceasta îmi este cea mai bună inspirație. Mi-am petrecut vacanțele la țară, știu ce înseamnă straiele populare, tradițiile, sunt îndrăgostită de cele șapte simboluri primordiale pe care le transform și reinterpretez sub formă de bijuterii. De asemenea, pentru colecția noastră  Infinity una dintre inspirații mi-a fost Brâncuși. Am început cu România, apoi am continuat cu Orientul și am creat colecția ”The Heart of Orient”, alcătuită din 16 piese, fiecare cu o poveste.

Cum a început antreprenoriatul pentru tine?

Am învățat antreprenoriat în timp ce pășeam, mai învățam un pic, mai pășeam. Nu am făcut niciodată un pas prea mare ca să cad în gol, sunt o persoană realistă. Am învățat cât am putut singură, apoi mi-am dat seama că am nevoie de ajutor și, de trei ani, am un business coach care m-a ajutat în tot ceea ce înseamnă organizarea echipei, roluri clare, investiții în dezvoltarea fiecărei persoane care lucrează în această firmă, în dezvoltarea lor, traininguri. Am învățat în toți acești ani cum să conduc echipa și să o dezvolt. Am învățat să mă organizez. Lunea este dedicată ședințelor cu echipa și cu departamentul financiar – contabil. Marțea este ziua dedicată graficii și departamentului de marketing și PR – gândim campanii, newsletters, lansări etc. Miercurea este ziua pentru dezvoltarea mea personală, joia și restul zilelor le petrec în magazin, iar în weekend-urile le dedic în mare parte documentării – citesc, văd filme, este timpul pe care-l petrec cu mine și îi permit minții să se relaxeze pentru partea creativă.

Ce momente îți rămân pentru desenarea colecțiilor?

Nu-mi permit să mă închid în cameră o zi și doar să desenez sau să mă duc în fabrică o zi întreagă, am însă notițe peste tot, în geantă, prin sertare, iar inspirația mă poate găsi oriunde. De pildă, o idee pentru o viitoare colecție mi-a venit în timp ce mă aflam într-un magazin de mobilă, în timp ce priveam pe fereastră frunzele de toamnă. Deseori, cele mai bune idei îmi vin în avion, în timpul zborului.

Unde sunt produse bijuteriile Malvensky?

Colaborăm încă de la începuturile Malvensky cu o firmă cu tradiție în executarea și producția de bijuterii premium, situată în apropierea Bucureștiului. Proprietarii acestei firme sunt mereu la curent cu direcțiile actuale în producția de bijuterii prin participări la târguri internaționale și prin munca lor de cercetare constantă.

Care sunt cele mai bine vândute piese?

Colecțiile Malvensky sunt gândite pentru toate gusturile și preferințele sau resursele financiare. Printre cele mai vândute sunt Baby Malvensky, respectiv brățara Baby Angel sau cea cu îngerul clasic și brățara Infinity din colecția premium cu același nume. Un  produs special este brățara sau lanțul din colecția ”Cei 7 Arhangheli”, cea mai vândută și apreciată colecție datorită semnificației lor profunde și unice.

Ce alte produse vindeți, în afara bijuteriilor?

Avem o colecție de eșarfe Marame (32 de modele anul trecut, acum am ales un model și l-am produs în șase culori). Urmează să lansăm colecție de bijuterii pentru bărbați (butoni, ac de cravată, brățări, lanțuri cu pandantive, ghiul) și o colecție de stilouri cu cerneală, care vor fi produse în Hong Kong. De asemenea, am în plan lansarea unui ceas-bijuterie, din aur, în trei variante: alb, rose și galben, rămâne doar să găsesc o fabrică în Elveția deparece îmi doresc să fie un ceas bun, cu un mecanism complex, nu doar o bijuterie. Nu în ultimul rând, de doi ani suntem activi și pe segmentul de cadouri corporate, realizăm logo-uri din aur și argint și diverse obiecte promoționale.

De anul trecut, sunteți Furnizori ai Casei Regale a României. Povestește-ne despre acest statut.

Anul trecut, am realizat un set de bijuterii pentru Alteța sa Regală Principele Moștenitor Leka al Albaniei și soția sa, Principesa Elia a Albaniei. Bijuteriile, inspirate din simbolul creat de Brâncuși, ochii care se privesc și întruchipează o uniune, Soarele și Luna, femeia și bărbatul, le-au fost oferite cadou de nuntă de către Casa Regală a României. Ne-am bucurat enorm când am aflat că principesa Elia a purtat în ziua nunții colierul creat de noi.

 

 

 

 

 

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.