READING

Modă circulară, mai puține resurse și mai multe ma...

Modă circulară, mai puține resurse și mai multe materiale sustenabile

Retailerul de modă C&A a publicat o nouă ediție a ”Raportului de Sustenabilitate Globală”, concomitent cu lansarea Raportului Anual 2017 al Fundației C&A.

Iată care sunt principalele concluzii ale raportului:

Mai multe materiale sustenabile

Până în 2020, C&A s-a angajat să procure două treimi din materialele sale din surse mai sustenabile. În prezent, peste 65% din bumbacul folosit de companie este fie bumbac organic certificat sau procurat ca Bumbac mai Bun, în creștere cu 53% din 2016. C&A rămâne cumpărătorul lider mondial de bumbac certificat organic (potrivit Raportului Pieței Bumbacului Organic 2017 Textile Exchange). Peste 44% din materiile prime folosite în colecțiile actuale ale companiei – de exemplu bumbac, vâscoză și poliester – sunt procurate în mod mai sustenabil.

În Europa și China, C&A procură 100% din fibrele de celuloză făcute de om de la furnizori care au practici de prevenire a producției produselor din păduri antice sau pe cale de dispariție în lanțul de livrare. Recent compania a introdus primele sale produse din nailon reciclat: lenjerie certificată de Standardul de Reciclare Globală.

Moda circulară: îmbrăcăminte C2Ccertified

C&A a adus pe piață până în prezent peste 1,3 milioane de articole de îmbrăcăminte certificate Cradle to Cradle (C2C) la nivel global, având cea mai sustenabilă colecție de modă de la ora actuală pe o piață de asemenea anvergură.

“Prin procurarea de îmbrăcăminte Cradle to Cradle GOLD Certified oferim primele colecții din industrie produse la cele mai înalte standarde sociale și cu materiale 100% sigure și netoxice, 100% energie regenerabilă, 100% apă reciclată, și cu fiecare articol de îmbrăcăminte conceput pentru viața sa următoare,” spune Jeffrey Hogue, Responsabilul Șef pe Sustenabilitate Globală la C&A.

În acest an, Corporația Etică a acordat premiul ‘Inovația Sustenabilă a Anului” pentru tricourile C&A Cradle to Cradle GOLD Certified , dezvoltate în colaborare cu Fashion for Good.

Impact redus asupra mediului: claritate privind amprenta de carbon și de apă

C&A este unul dintre puținii retaileri de modă care divulgă întreaga amprentă de apă și de gaze de seră. În 2017, C&A și-a redus amprenta de carbon cu 15% și amprenta de apă cu 14% și are în plan să reducă apa folosită pentru producția materiilor prime. De asemenea, s-a angajat să creeze  ‘Obiectivele bazate pe Știință” pentru a reduce impactul asupra schimbărilor climatice.

Transparența lanțului de aprovizionare și livrare

Lanțul de apropovizionare și livrare al C&A cuprinde peste 1 milion de oameni, angajați prin intermediul a 757 de furnizori globali, care administrează peste 2.000 de unități de producție la nivelul 1 și 2 de aprovizionare. C&A a făcut primul pas în vederea creșterii transparenței lanțului deja din raportul pe 2015 prin divulgarea numelor și adreselor fabricilor furnizoare de nivelul 1 și a adăugat fabricile de nivelul 2 anul trecut. Printr-un instrument web, fiecare client C&A poate identifica cu ușurință fabricile în care este produsă marfa C&A.  Lista fabricilor furnizoare C&A poate fi accesată aici.

C&A #WearTheChange 

Pentru a-și ajuta clienții să ia decizii mai informate în ceea ce privește cumpărăturile, atunci când vine vorba de aspectele legate de sustenabilitatea hainelor, C&A a lansat în magazinele sale la nivel mondial și online campania ‘#WearTheChange’ – o campanie globală de comunicare a sustenabilității pe mai multe canale. Toate produsele promovate sub sigla #WearTheChange sunt produse și procurate într-un mod mai sustenabil față de metodele convenționale.

C&A are aproape 1.900 de magazine în 21 de țări la nivel internațional și în jur de 51.000 de angajați.

Foto: C&A

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.