Compania suedeză H&M vrea să fie un exemplu în industria modei în utilizarea surselor regenerabile și reducerea impactului asupra mediului înconjurător. În acest sens, oficialii companiei și-au propus ca, pe termen lung, H&M să devină, în proporție de 100%, consumator de energie regenerabilă și, până în 2030, să folosească materiale provenite din surse 100% reciclabile.
Câteva cifre
Până la finalul anului 2016, H&M utiliza în operațiunile proprii peste 96% electricitate provenită din surse regenerabile, faţă de 78% în 2015. Tot în 2016, compania a redus emisiile de CO2 cu un procent de 47%, comparativ cu 2015.
La nivel global, H&M este cel mai mare utilizator de Better Cotton, polyester reciclat şi fibră Tencel®Lyocell. În 2016, 43% din totalul cantităţii de bumbac utilizate de către H&M, a provenit din surse sustenabile. Obiectivul este acela de a utiliza doar acest tip de bumbac până în 2020.
H&M a utilizat, în 2016, polyester provenit din reciclarea a 180 de millioane de PET-uri.
Prin programul Garment Collecting, început în anul 2013, s-au colectat până în prezent peste 39.000 de tone de textile, echivalentul a 196 de milioane de tricouri. Până în anul 2020, H&M își propune să colecteze anual, din întreaga lume, 25.000 de tone de textile. În anul 2016, au fost colectate 16.000 de tone de textile.
Colecția H&M Conscious Exclusive este realizată din materiale sustenabile, inclusiv BIONIC®, un poliester obținut din peturi reciclate. Colecția este una premium și va fi disponibilă în aproximativ 160 de magazine H&M din întreaga lume și online pe hm.com începând cu data de 20 aprilie 2017. Imaginea noii campanii este supemodelul Natalia Vodianova, aflată la prima colaborare cu H&M. Vodianova este de asemebea o activistă cunoscută prin proiectele sale de responsabilitate socială.
Sursa foto: H&M
NO COMMENT