READING

Noutăți Fashion Days: livrare în aceeași zi, parte...

Noutăți Fashion Days: livrare în aceeași zi, parteneriat cu Poșta și cu showroom-urile eMag

Primele surse de informare în materie de fashion sunt site-urile retailerilor online de profil (47%), apoi motoarele de căutare (41%), arată un studiu realizat de 360insights pentru Fashion Days.

Concluziile prezentate de Robert Berza, General Manager al Fashion Days, arată și că 27% dintre clienții de fashion se informează din online și 73% din offline. În ceea ce privește decizia de cumpărare, online-ul păstrează 30% din cei 27%, deci aproximativ 8-9%, restul se mută în offline (se informează în online și cumpără din offline). Ca sursă de informare, offline-ul reprezintă 73% și conversia către online este de 1%.

”Provocarea noastră ca retailer online este să creștem procentul de 27% și, implicit, vor lua amploare și vânzările online față de cele offline”, precizează Robert Berza.

În ceea ce privește cumpărăturile de fashion online, cele mai căutate categorii sunt: tricourile, încălțămintea sport și bluzele, în timp ce în offline, în fruntea clasamentului sunt: jeanșii, lenjeria, ciorapii și șosetele, urmate de tricouri.

Valoarea coșului de cumpărături offline se situează, în medie, la 357,6 lei și la 295 de lei pentru online.

Shopping-ul online vine cu multe avantaje, printre care: posibilitatea de a cumpăra oricând, de oriunde, economisirea timpului, unele promoții disponibile doar online, o gamă variată de produse, evitarea aglomerației din magazine și așa mai departe. Cu toate acestea, există și multe bariere mentale pe care clienții le au în privința cumpărăturilor online de fashion. Preferă să vadă cum arată produsul în realitate, nu știu măsura potrivită sau detalii despre produse, pozele nu corespund realității, obiceiul de a cumpără din magazine fizice, costurile și timpul de livrare, preferința pentru atmosfera din magazine, procesul de retur dificil etc. Toate acestea sunt, după cum precizează managerul Fashion Days, câteva dintre impedimentele în calea shoppingului online.

Top orașe cu cele mai multe vânzări Fashion Days

 

Cele mai vândute categorii de produse Fashion Days: încălțămintea pentru femei (25%), îmbrăcămintea de damă (22%), încălțămintea pentru bărbați (14%), încălțăminte pentru bărbați (12%), poșete și accesorii pentru femei (11%). Hainele sport reprezintă categoria cu cele mai puține vânzări (2%).

Schimbări în strategia Fashion Days

În primele șase luni ale acestui an, retailerul a lansat noi alternative de livrare/retur a articolelor comandate. Astfel, clienții din București pot alege, începând cu luna iunie, să le fie livrate comenzile chiar în aceeași zi. Cei care preferă această variantă pot selecta și un anumit interval orar dedicat, o ”fereastră” de 3 ore, în care să le fie adus coletul comandat. Facilitatea acestea este preferată de  13% dintre clienții din regiunea București-Ilfov.

Livrările în afara Bucureștiului

Majoritatea comenzilor cu livrare în orașe precum Constanța, Cluj-Napoca, Timișoara sau Brașov, sunt livrate chiar a doua zi, dacă sunt plasate până la miezul nopții. Acest lucru s-a întâmplat pentru 60% dintre comenzile din luna iunie.

Livrarea prin Poșta Română

Fashion Days oferă posibilitatea livrării prin intermediul Oficiilor Poștale. Doar în luna iunie, aproape 10% dintre comenzi au fost ridicate din Oficiile Poștale, iar în total, în primele 6 luni de la introducerea facilității, peste 20.000 de comenzi au fost preluate din cele peste 600 de Oficii Poștale.

Showroom-urile eMag

Cea mai recentă alternativă de livrare din portofoliul Fashion Days este cea în showroom-urile eMAG. În prima lună de când a fost lansată această opțiune, 5% dintre comenzile efectuate în orașele unde există showroom-uri au fost livrate astfel.

”Aceste opțiuni sunt unice în România și în cazul retururilor: în orașele unde există showroom-uri eMAG, de exemplu, 33% dintre clienți au preferat această variantă pentru a returna comenzile, iar în aproximativ 90% dintre situații, reușim să returnăm suma aferentă în maximum 7 zile”, spune Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Evoluția numărului de modele

Față de aceeași perioadă a anului anterior, numărul de modele de produse prezente în shop a crescut cu 65% și a ajuns la 71.000. De asemenea, numărul de căutări în site a crescut, de la 2,8 milioane la 3,4 milioane.

Comenzile de pe mobil

În prezent, 65% dintre vizite provin de pe dispozitive mobile, din aplicația Fashion Days sau din site-ul responsive, iar clienții au plasat aproape de două ori mai multe comenzi în 2017 față de 2016 (72% din total, față de 43%) de pe telefonul mobil.

Sursa foto și grafice: Fashion Days

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *