Piața de fashion în România

3,5 miliarde de euro este valoarea la care se ridică producția pe piața de fashion din România, potrivit informațiilor analizate de compania de cercetare MKOR Consulting.

 

Dintre producătorii de fashion existenți în România, cei mai mulți sunt firme cu capital românesc  (3.908) și doar 469 sunt firme cu capital străin (Sursa: ONRC / MKOR Consulting pentru anul 2015).

Evoluția importurilor

Evoluția exporturilor 

 

Retailul de fashion a ajuns la valoarea de 3,13 miliarde de euro în 2016, cu 15% mai mult decât în 2015 (2,7 miliarde de euro). Din această sumă, 2,4 miliarde se cheltuie pe îmbrăcăminte și 720 de milioane pe încălțăminte.

Din estimările MKOR, în iunie 2017 existau peste 18.000 de retaileri, iar creșterile așteptate de aceștia sunt de 10% – 30%.

Din totalul retailului de fashion, online-ul reprezintă 6,25%, respectiv 200 de milioane de euro, iar din totalul e-commerce-ului, retailul de fashion online reprezintă 10% (există 500 de magazine online de fashion).

Un studiu realizat de MKOR Consuling în 2016 despre piața de online fashion retail în București arată că 96% dintre vizitatorii mall-urilor preferă să cumpere haine din mall, iar 20% dintre ei cumpără și online.

Informațiile au fost prezentate de Corina Cimpoca, Fondator și Senior Consultant al companiei MKOR Consulting, la prima ediție a conferinței FashionROute, ce a fost organizată de Wall-Street.ro.

MKOR Consulting este o companie care oferă servicii de cercetare de piață, studii de satisfacție a clienților, segmentarea publicului-țintă și profilul clientului, studiul concurenței, studii de oportunitate pentru piețe noi.

Credit foto: Pexels

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.