READING

Povestea a 10 ani de antreprenoriat în domeniul co...

Povestea a 10 ani de antreprenoriat în domeniul cosmeticelor bio  

Anul acesta se împlinesc 10 ani de la deschiderea MioBio, magazinul acela cochet, oaza de liniște și relaxare de pe Jules Michelet, plin de cosmetice bio și organice, așa că le-am invitat pe Alma Rusu și Ioana Păun, antreprenoarele care au pus bazele acestui business, să trecem în revistă cum a trecut primul deceniu în afaceri pentru ele.

Împlinim 10 ani și nu prea ne vine a crede”, spun Alma Rusu și Ioana Paun, Managing Partners la MioBio.

”Au fost ani intenși, care au trecut parcă în zbor. Și totuși, dacă este să facem un bilanț, constatăm că nu ne-am abătut de la ideea de la care am pornit, anume de a crea un loc frumos, un spațiu în care clienții să vină nu doar cu plăcere, ci și cu încrederea că găsesc numai produse de cea mai bună calitate. În acest sens, marcante au fost toate întâlnirilie cu producătorii din diverse țări europene sau cu cei locali, pentru că împreună am reușit să conturăm ceea ce se regăsește astăzi pe rafturile MioBio.

Businessul a crescut cu pași prudenți, dar siguri, în trei direcții de dezvoltare – magazinul din strada Jules Michelet, shop-ul online și distribuția produselor către alte magazine. Planurile de investiții pentru perioada următoare vizează dezvoltarea în continuare a magazinului online și extinderea rețelei de distribuție.

De la 6 mărci de cosmetice bio la o gamă completă de îngrijire

Businessul a început în 2009 cu 6 mărci de cosmetice bio, iar acum pe rafturile MioBio se găsesc 45 de branduri – un mix între cele cu prezență globală (cum ar fi Weleda, pionerul îngrijirii naturale, înființat în 1921 sau Madara, prezentă în peste 20 de țări) și produse de nișă (Susanne Kaufmann, Less is More organic haircare, Treat Collection, Florascent Parfumeurs sau Biobrush Berlin). Toate brandurile din portofoliu acoperă tot ce înseamnă o îngrijire naturală din cap până în picioare, chiar mai mult decât atât, deoarece MioBio comercializează și produse naturale pentru curățenia casei sau diverse accesorii eco.

Branduri bio made in România

Cinci branduri românești se găsesc la ora actuală în portofoliul MioBio: NN Cosmetics, Sabio, Trio Verde, Raftul cu miresme, Atelierele Spheric și Atelierul de pânză. Ultimele două sunt afaceri sociale, prin urmare săpunurile Spheric sunt vândute non-profit, iar sacoșele de pânză cu un adaos comercial minim, aceasta fiind modalitatea prin care cele două antreprenoare susțin cele două asociații care le produc, organizații care sprijină integrarea socială și profesională a persoanelor cu dizabilități.

Cum selectează Ioana și Alma brandurile pe care decid să le comercializeze? Testează personal tot ceea ce decid să includă în portofoliul MioBio.

”S-a mai întâmplat de-a lungul timpului să trebuiască să renunțăm la anumite produse românești (pe motiv de rulaj mic) sau să ne confruntăm cu situații în care anumite business-urile pur și simplu s-au închis. Suntem însă mai mult decât încântate atunci când devenim martorele unor povești de succes, mărci care cresc, se dezvoltă și reușesc să își mențină o poziție bună pe piață.”

Brandurile ”vedetă” de la MioBio

Susanne Kaufmann (cosmetice organice profesionale din Alpii austrieci), Madara (brand nordic care aplică cercetarea de ultimă oră în crearea produselor de îngrijire organice) sau Rampal Latour (artizani savonieri încă de la 1828, au împlinit anul trecut 190 de ani) sunt printre brandurile ”vedetă”, iar în materie de mărci românești, s-a conturat cu certitudine o clientelă fidelă și pentru aceste produse.

Cele mai noi branduri de la MioBio

Brandul german Überwood este unul dintre cele mai noi, lansat chiar în această perioadă. Sunt produse de îngrijire a părului pe bază de extracte din miez de pin. Acesta conține aproximativ 80 de substanțe individuale, inclusiv flavonoide, uleiuri eterice, aminoacizi și alte substanțe active cu rol de suport. Überwood valorifică tot acest complex de proprietăți pentru uzul cosmetic – șampoane și balsamuri naturale care protejează și hrănesc scalpul. Inclusiv ambalajele sunt create pe bază de lemn, din așa-numitul polywood. Totul cu respectarea celor mai stricte principii legate de mediu, cu lemn provenind exclusiv din păduri gestionate sustenabil.

Este o tendință generală în rândul producătorilor de cosmetice bio, de a acorda tot mai multă atenție și ambalajului, nu doar conținutului.

O gamă nouă a lansat și Rampal Latour, cu șapte produse fără parfum, pe bază de săpun de Marsilia și ulei de măsline virgin organic, dedicate bebelușilor sau adulților cu piele sensibilă. Rampal Latour a gândit formule și un concept caracterizate de siguranță conform standardelor SafeLife, o asociație non-profit reunind experți care elaborează liste de ingrediente cu potențial periculos (din punct de vedere endocrin și al alergenilor). SafeLife recomandă precauția și excluderea acestora din formulele produselor corespunzătoare.

Schimbări în comportamentul de consum

”Acum 10 ani ofeream consiliere despre ce înseamnă bio în general și despre diferențele între cosmeticele convenționale și cele organice către foarte mulți clienți care ne treceau pragul. Acum majoritatea studiază cu atenție etichetele, știu bine ce vor, ce ingrediente li se potrivesc sau ce tip de produse. Iar interesul a crescut foarte mult, odată cu atenția acordată unui stil de viață mai sănătos, în care nu avem grijă doar de alimentație, ci alegem, conștient și atent, și ce punem zi de zi pe pielea noastră.”

Online vs offline

Vânzările online au crescut considerabil în ultimii ani, în linie cu trend-ul general. Cu toate acestea, foarte mulți clienți aleg să ne treacă pragul magazinului fizic, spun cele două antreprenoare. ”Este vorba despre experiența de shopping foarte plăcută. Ni se mărturisește adeseori, spre marea noastră bucurie, că vizitele la MioBio înseamnă relaxare, plăcere și încântarea de a simți și testa produsele pe piele, de a putea alege mai ușor decât în online shop, de a putea fi consiliat sau de a sta pur și simplu de vorbă. Pentru că există nucleul de clienți fideli de care ne-am apropiat, persoane pe care le știm deja de ani de zile și cu care stăm cu mare plăcere de vorbă despre cele mai diverse lucruri”.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.