READING

Povestea brandului austriac care transpune arta în...

Povestea brandului austriac care transpune arta în bijuterii

La zece ani de la lansarea în România a brandului de bijuterii FreyWille, Friedrich Wille, fondator și CEO al companiei, prezent la București pentru a marca momentul aniversar, vorbește despre planurile de viitor ale brandului pe piața românească.

”Suntem interesați să mai deschidem unul sau două magazine FreyWille în România și vizăm orașe mari, departe de București. Deocamdată, lucrăm intens la dezvoltarea magazinului online, ale cărui vânzări au crescut cu peste 200% față de anul anterior.” – Friedrich Wille, CEO, Freywille.

Brandul FreyWille este prezent în București cu două magazine, unul în Băneasa Shopping City și unul în cadrul Radisson Blu Hotel, pe Calea Victoriei, iar de trei ani are deschis și canalul de e-commerce.

Povestea FreyWille a luat naștere la începutul anilor `50, într-un atelier de bijuterii din Viena, devenit celebru datorită tehnicilor inedite de producție și materialului folosit preponderent: emailul.

Începuturile brandului sunt legate de numele artistei Michaela Frey, cea care, în 1951, a început să creeze bijuterii handmade din email si alte materiale într-un mic atelier din Viena. Brandul a început să aibă succes pe plan internațional în anii `70, odată cu intrarea în business a lui Friedrich Wille, inițial în calitate de consultant financiar și juridic, ulterior ca partener în companie. După moartea Michaelei Frey în 1980, Friedrich Wille a preluat integral conducerea afacerii, iar de creația bijuteriilor a început să se ocupe Simone Grunberger-Wille. În anii `90, businessul se extinde în afara Austriei prin deschiderea primelor buticuri în UK, Germania și Franța. În prezent, FreyWille este o afacere 100% de familie, cu peste 60 de magazine în peste 25 de țări ale lumii, pe patru continente.

Cum sunt confecționate bijuteriile FreyWille?

Toate bijuteriile FreyWille sunt, în continuare, produse în atelierul din Viena unde brandul a luat naștere în urmă cu mai bine de 65 de ani, iar pentru realizarea unei singure piese sunt necesari mai mulți pași, în jur de 80-100, motiv pentru care colecțiile sunt produse în serii limitate.

Elementul central al pieselor FreyWille este emailul, acesta este pregătit, apoi sunt selectate combinațiile de culori. Emailul, un material extrem de fragil, este turnat în mai multe straturi, iar fiecare culoare este atent proporţionată.

Rezultatul final este montat în aur galben de 24 sau 18 carate, în aur roz sau în rhodium-palladium.

Opere de artă la purtător

Fie că este vorba de colecții independente, fie de colecții-omagiu, designul bijiuteriilor este unul dintre cele mai importante etape în creația FreyWille. Designerii casei reinterpretează lucrările unora dintre cei mai mari artişti ai lumii şi le adaptează pentru ca, ulterior, acestea să fie imprimate pe brăţări, inele, cercei sau pandantive. Astfel de-a lungul anilor, operele unor mari artiști – Claude Monet, Gustav Klimt, Vincent van Gogh, Alphonse MuchaFriedensreich Hundertwasser – s-au regăsit în mod constant în designul colecțiior FreyWille.

Cea mai nouă demonstrație de transpunere în bijuterii a viziunii artistice este reprezentată de cea mai recentă colecție, un omagiu la care s-a lucrat timp de doi ani – colecția Hommage à Paul Gauguin. Ca o călătorie imaginară cu trei destinații-cheie din universul lui Gauguin, designerii  Freywille au redat în culori aprinse și pulbere de aur paradisul tropical din Tahiti, Polinezia și Bora Bora.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.