READING

Povestea brandului maramureșean care a ajuns la Pa...

Povestea brandului maramureșean care a ajuns la Paris Fashion Week

Își doresc ca ținutele care ies pe ușa atelierului lor din Baia Mare să fie admirate pe cele mai prestigioase pasarele de modă și visează ca, la un moment dat, o creație de-a lor să fie purtată de una dintre membrele casei regale britanice, dar mai presus de orice își doresc ca femeile care le aleg ținutele să devină conștiente că sunt unice. Sunt Mădălina și Andrei Zlampareț și împreună au fondat Sinestezic, un brand de rochii de seară imprimate cu ilustrații care, inițial, sunt pictate pe hârtie, după care sunt transferate pe materialele textile cu ajutorul unor tehnologii de ultimă generație.

Mădălina și Andrei Zlampareț

Mădălina este artistul din spatele brandului. Ea se ocupă de partea de creație, de tot ceea ce ține de picturile ce vin apoi imprimate pe ținute, de partea de concept și design vestimentar. Andrei este cel care se ocupă de dezvoltare, marketing și management, planificare, execuție, imaginea și promovarea atât online, cât și offline a brandului. Mădălina a absolvit Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, specializarea Design Vestimentar. Ea a studiat pictura la Liceul de Artă din Botoșani și timp de un semestru la École Supérieure d’Art et Design Saint-Étienne din Franţa. După finalizarea studiilor universitare, a lucrat ca designer vestimentar la un atelier de rochii de mireasă din Cluj-Napoca. Andrei a urmat cursurile Universităţii de Geodezie din București și după finalizarea studiilor, a înființat o firmă de topografie și proiectare. Este pasionat de antreprenoriat și business și îi plac provocările, motiv pentru care au decis să lanseze împreună Sinestezic.

De unde până unde “Sinestezic”?

Alegerea numelui pentru brandul nostru ne trezește o mulțime de amintiri, de la cele bune până la cele… nebune. Adevărul este că ne-a luat destul de mult timp să ajungem la acest nume. Am pornit de la sinestezie, care e legată de simţuri, de îmbinarea lor, de asocierea unor senzaţii de naturi diferite, dând impresia că una este simbolul alteia – o semnificaţie cu care am rezonat. Iar de la sinestezie la sintestezic nu a mai fost decât un pas. Noi ne găsim inspirația în natură şi oameni, în muzică și culoare, avem mereu ca punct de pornire un amalgam de simțuri și asocieri din cele mai diverse între acestea. Aşa s-a născut Sinestezic.

Care este povestea din spatele brandului?

Sinestezia este definită ca fiind asociaţia dintre senzaţii de naturi diferite. O uniune a simţurilor. Iar noi am pornit la drum călăuziţi de pasiunile noastre: pictura, moda şi business-ul. Şi le-am îmbinat. Se întâmpla în urmă cu doi ani, atunci când am creat o colecție de îmbrăcăminte business – casual, imprimată cu picturi realizate de Mădălina. Clientele au primit cu mare entuziasm această primă colecţie Sinestezic, dar în timp cererea mai insistentă a fost pentru rochiile de gală create la comandă (bespoke), aşa că am decis să schimbăm direcția brandului înspre această nișă. Ne-am dedicat în exclusivitate o vreme rochiilor bespoke, pentru ca, la sfârșitul anului 2017, să revenim asupra subiectului “colecției”, dar gândindu-l de această dată strict în registrul ținutelor de ocazie. De curând, am lansat “Garden of Dreams”, prima colecție Sinestezic de acest gen. Această “grădină a visurilor” în care pătrund femeile care poartă creaţiile Sinestezic este un spaţiu privilegiat în care visurile sunt libere, stereotipurile nu-şi au locul, iar filosofia de bază este “You are unique”. Asta pentru că noi credem în individualitatea fiecărei femei în parte şi încercăm să punem în valoare această unicitate.

Care este unul dintre cele mai frumoase capitole din povestea Sinestezic așa cum s-a scris ea până în prezent?

Din toată această extraordinară poveste de până acum aș alege capitolul scris recent la Paris Fashion Week, mai precis la Hotelul Le Meurice. Un loc fascinant amplasat în inima Parisului, pe Rue de Rivoli, lângă Place Vendôme. Le Meurice îmbină splendoarea secolului al XVIII – lea cu tot confortul zilelor noastre, într-o combinaţie dominată de apetitul atemporal pentru lux. În acest decor rafinat, creaţiile Sintestezic imprimate cu picturi în acuarelă au strălucit.

Probabil, cândva, o participare la Paris Fashion Week era doar un vis. Acum a fost bifat şi trecut la capitolul realizări. Ce vis i-a luat locul?

Nu avem un vis, avem chiar mai multe! Credem cu tărie că puterea de a evolua permanent rezidă în capacitatea de a contura visuri pe care să vrei să le transformi în realitate. În curajul de a creiona ţeluri spre care să tinzi pas cu pas. Ne dorim ca ţinutele Sinestezic să fie admirate pe unele dintre cele mai prestigioase pasarele de modă din lume. Am participat la Barcelona Bridal Fashion Week şi la Paris Fashion Week în acest an. Ştim că vom participa și la alte evenimente, însă este nevoie de timp. Ne dorim, de asemenea, să avem un impact asupra femeilor care vor pătrunde în universul Sinestezic: respectăm individualitatea fiecărei femei în parte şi ne dorim ca toate clientele noastre să devină conştiente de faptul că sunt… unice! Unul din visurile noastre cele mai îndrăzneţe este acela de a o vedea îmbrăcată într-o creaţie Sinestezic pe una dintre membrele casei regale din Marea Britanie. Însă cel mai important lucru pentru noi este să reuşim, prin filosofia Sintestezic, să transmitem femeilor un mesaj simplu: frumusețea nu este definită de perfecțiune! Nu ţine de circumferinţa bustului, ci de încrederea în sine şi de eleganţă; nu se pune pe cântar, ci rezonează cu pacea interioară şi curajul de fi tu însăţi. Ce frumos ar fi nu doar să reuşim să promovăm această idee, ci chiar să putem schimba această mentalitate …

Cărui tip de femeie i se adresează Sinestezic?

Publicul nostru țintă nu este format după un tipar anume. Sinestezic este destinat femeilor cu personalităţi şi siluete diferite. Tocmai în spiritul acestei idei am şi creat colecția “Garden of Dreams”. Ce le uneşte pe femeile care rezonează cu filosofia Sinestezic?! Sunt femei suficient de puternice încât să nu înceteze vreo clipă să viseze, suficient de inteligente încât să nu le fie deloc teamă să fie ambiţioase. În rest, fiecare femeie este altfel. Unică, aşa cum am mai spus şi cum vom insista să subliniem de câte ori avem ocazia.

Orice femeie doreşte cu siguranţă să se simtă unică. Poate, însă, orice femeie să-şi şi permită o ţinută Sinestezic?

Folosim materiale, accesorii și nenumărate detalii diferite pentru fiecare creație în parte, de aceea, aşa cum nu putem pune în tipare femeile care aleg Sinestezic, este destul de dificil şi să stabilim marjele medii în care se încadrează preţurile ţinutelor noastre. Prețul unei ținute începe undeva de la 1.000 lei. Preţurile pot fi studiate în magazinul nostru online, pe sinestezic.ro.

Fiindcă a venit vorba despre site, aveţi o versiune în română şi alta în engleză.

Deținem două domenii: sinestezic.ro și sinestezic.com. Asta pentru că nu dorim să îngrădim povestea Sinestezic: mesajul nostru este universal, ne adresăm femeilor din întreaga lume și muncim în fiecare zi pentru a ne îndeplini un vis: acela de a avea succes pe plan mondial.  În momentul de față putem spune cu mândrie că, deşi suntem un brand foarte tânăr, ţinutele noastre au ajuns în țări precum Franța, Spania sau Israel şi, prezentând “Garden of Dreams” la Paris Fashion Week, am ajuns deja la unul dintre cele mai prestigioase evenimente din lumea modei, alături de mari creatori. Revenind la online, suntem conștienți de importanța prezenței virtuale, aşa că – pe lângă cele două site-uri – încercăm să fim cât mai activi şi pe rețelele de socializare, Facebook și Instagram în special. Încercăm să oferim vizitatoarelor noastre sfaturi din cele mai diverse registre, precum şi informaţii legate de evenimentele la care participăm, prezentăm cele mai noi creaţii şi multe alte lucruri pe care noi le considerăm suficient de interesante pentru a dori să le împărtăşim. Şi dacă găsiţi Sinestezic în mai multe destinaţii online, să spunem că puteți întâlni ţinutele create de noi, deocamdată, şi în magazine fizice din România şi Franţa.

Cum vă împărțiți responsabilitățile în dezvoltarea brandului?

Viziunea Sinestezic este un capitol la care lucrăm împreună: cele mai bune idei apar din dialogurile noastre. Ne sfătuim şi conturăm planurile atât de scurtă, cât și de lungă durată. Am pornit la drum fără a avea garanția unei reușite, dar cu o rețetă imbatabilă în buzunar: punem clienta pe primul loc.

Aţi pornit la drum fără nicio garanţie, dar cu multe visuri, totuși ce investiție financiară a fost necesară?

Banii de start s-au evaporat oricum foarte repede o dată ce ne-am făcut un mic stoc de materiale și am început să ne promovăm. Pe urmă a trebuit să ne bazăm foarte mult pe creativitate și să activăm absolut toate cunoștințele acumulate până la momentul respectiv. Funcţionăm la acest capitol după principiul “all in”: investim în Sinestezic timp, bani și energie. Suntem tineri, ne-am dezvoltat un apetit de risc foarte ridicat și am mizat totul în acest proiect. Aproape tot ce producem reinvestim și ne dedicăm în totalitate acestui brand.

Povestiți-ne despre atelierul Sinestezic.

Este un atelier în care folosim cele mai noi tehnologii, de înaltă calitate, astfel încât povestea care începe pe foaia de desen să fie cât mai fidel reprodusă pe ținutele clientelor noastre. În momentul în care Mădălina finalizează pictura, aceasta este scanată la o rezoluție foarte mare, iar pe urmă este imprimată pe material. Imprimarea se realizează cu o presă care se încălzește la 200 de grade, aspect care ajută la rezistența printului un timp îndelungat. Toate aceste etape – indiferent că vorbim de o rochie bespoke sau de o colecție – fac parte dintr-un proces complex care necesită efortul mai multor persoane. Susținem mâna de lucru locală, astfel încât am ales ca toate produsele Sinestezic sa fie produse local: o mare parte direct în atelierul nostru,  altele în atelierele partenerilor noștri din Baia Mare.

Pentru rochiile create la comandă, întâi are loc discuția preliminară cu clienta pentru a afla ce îşi doreşte. Pasul următor este alegerea materialelor: trebuie să se ţină cont de siluetă, astfel  încât ținuta finală să avantajeze clienta, evidenţiindu-i cele mai frumoase trăsături. Alegerea materialelor nu este un lucru tocmai uşor, Sinestezic punând la dispoziţie peste 1.000 de variante. Pasul următor este realizarea schiței. Dacă se optează pentru o rochie cu imprimeu, se impune o nouă discuţie cu clienta, pentru a afla ce îi place și ce o reprezintă. Aşa se naşte o poveste care va fi pictată pe hârtie mai întâi, iar mai apoi va fi transferată pe material. Abia după ce parcurgem împreună toţi aceşti paşi ajungem în atelierul propriu zis, pentru a croi rochia şi a realiza probele. În cazul colecțiilor, în primul rând alegem tema și cromatica. Facem schiţele şi picturile care să susţină tema colecţiei. Alegem materialele, realizăm tiparele și stabilim toate detaliile tehnice.  Urmează croirea materialelor şi imprimarea lor. În această etapă, povestea colecţiei deja prinde contur cu fiecare nouă cusătură. Finalul este dat de ultimele ajustări. Colecţia a prins viaţă!

Colecţia ”Garden of Dreams” a fost expusă în cadrul expoziţiei Vendôme Luxury, ce reuneşte anual designeri vestimentari de prestigiu de pe tot mapamondul, la hotelul Le Meurice, în perioada 28 septembrie – 1 octombrie 2018.

Foto: Sinestezic

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.