READING

Povestea start-up-ului ceh devenit cel mai mare mo...

Povestea start-up-ului ceh devenit cel mai mare motor de căutare online de modă

Intrat pe piața românească în 2017, motorul de căutare online de modă Glami, lansat în Cehia, a adus venituri de peste 160 de milioane de lei partenerilor de pe piața locală până la sfârșitul lui 2019. Creșterea a fost potențată și de vânzările din perioada sărbătorilor de iarnă 2019, cu 60% mai mari față de 2018. În acest moment, platforma are peste 250 de parteneri activi înregistrați și peste un milion de produse listate, de la 25 de magazine partenere în iunie 2017, creșterea la nivel de număr de parteneri fiind de 80% de la an la an.

Cum funcționează platforma?

Glami este o platformă online, un motor de căutare, specializat în produse de fashion. Produsele sunt agregate și introduse în categorii cu ajutorul inteligenței artificiale, simplificând asfel în mod semnificativ descoperirea și cumpărăturile de modă online. Ce este important de reținut este că Glami nu este un magazin, nu vinde produse, ci pune la dispoziție ofertele magazinelor online de modă într-un singur loc. Cu un singur click, utilizatorii sunt direcționați către magazinul online ales, unde pot cumpăra articolul dorit.

Robert Johnson, Country Manager, GLAMI România

Companiile care se înscriu în platforma Glami trebuie să îndeplinească o serie de criterii, printre care: un venit operațional de cel puțin 50.000 de euro pe an (2015, 2016, 2017) și de cel puțin 100.000 de euro (2018), să dețină tehnologii proprii vândute clienților și sediul central într-o țară din Europa Centrală.

Creșterea se datorează funcționalităților noi implementate, inclusiv cele de pe parcursul lui 2019, printre care căutarea folosind imagini, cea care a dus la rezultate peste așteptări în ceea ce privește traficul antrenat către parteneri.

Elena Cobianu

“Creșterea Glami este legată și de trendurile din piață și este vizibilă în noile tehnologii adoptate de industria e-commerce: chatbots, inteligența artificială, AR, precum și de îmbunătățirile făcute în logistică și livrări, ” explică Elena Cobianu, Business Development Manager, Glami România.

În plus, până la sfârșitul primului trimestru al acestui an, va fi dată spre folosință utilizatorilor și funcția Glami reviews, iar update-uri la nivelul platformei, precum video-uri de prezentare în stil augmented reality (AR), pe lângă tool-urile de inteligență artificială (AI) deja utilizate, sunt luate în calcul de echipa de dezvoltatori.

Vom lansa secțiunea de Reviews în februarie-martie 2020 și credem că va fi de un real ajutor pentru utilizatorii noștri. Vrem să construim o comunitate de încredere în jurul partenerilor noștri și cu această opțiune vrem să facem disponibilă părerea cumpărătorilor despre anumite produse sau magazine. Asta va duce la o creștere a vânzărilor, precum și la o comunicare mult mai transparentă.” – Ioana Oprea, Marketing Manager, GLAMI România

Glami a fost recunoscut drept cel mai mare motor de căutare online de modă, în cadrul ceremoniei Deloitte’s Technology Fast 50 2019. Între 2015 și 2018, GLAMI  a înregistrat o creștere a veniturilor de 820% .

Pentru 2020, managementul platformei estimează o creștere de peste 45% în 2020, asta după ce anul trecut a înregistrat o creștere de 125% a veniturilor pe piața locală. În prezent, Glami a ajuns în România pe locul 2 în topul celor 14 țări în care este prezent.

Lansată în 2013, platforma Glami este prezentă, în afară de Cehia și România, și în Franța, Germania, Slovacia, Ungaria, Grecia, Turcia, Rusia, Bulgaria, Croația, Slovenia, Spania, Brazilia, reunind un total de 3000 de magazine, 12 milioane de produse și 25 de milioane de vizitatori lunar. Profitul adus celor 3000 de magazine pe care le reunește, în intervalul 2014 – 2018, s-a ridicat la 100 de milioane de dolari.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.