READING

Raluca Radu, Answear: estimăm o creștere de 160% î...

Raluca Radu, Answear: estimăm o creștere de 160% în 2017

Answear.ro s-a lansat în 2015 în România, aceasta fiind a cincea țară în care retailerul a deschis operațiuni, însă în regiune, grupul și-a început activitatea din 2009. Pe plan local, an de an, businessul și-a dublat cifra de afaceri. Anul trecut, Answear.ro a înregistrat cea mai rapidă creștere din grup și se așteaptă că și pentru anul în curs să aibă, la fel, o evoluție pozitivă la nivel de regiune.

Am discutat cu Raluca Radu despre evoluția businessului pe care-l conduce în România și potențialul retailului de fashion online, segment care crește anual cu câte aproximativ 50%.

Raluca Radu, Country Manager, Answear

Cu o experiență de peste 12 ani în marketing digital și strategie de business online, Raluca Radu este Country Manager al Answear.ro și Co-Organizator al GPeC. A coordonat lansarea și creșterea brandului Answear în România. Anterior, a format și coordonat echipe și proiecte online din cadrul Naspers, The Group și F64. Absolventă de Automatică și Calculatoare și pasionată de matematică, Raluca Radu este convinsă că datele și logica stau la baza unei strategii de business eficiente.

Ce estimări aveți în privința pieței de fashion online în România?

În România, anul trecut, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 1,8 miliarde de euro, cu 30% mai mult decât în 2015. Pentru anul acesta, ne așteptăm la o creștere cel puțin similară cu cea din 2016. În tot acest context, segmentul de fashion online este domeniul ce înregistrează una dintre cele mai rapide dezvoltări, înregistrând o creștere de aproximativ 50% an de an

Această creștere rapidă este motivată, în primul rând, de ofertele din ce în ce mai diversificate pe care cumpărătorii le găsesc online. Conform unei analize realizate în primăvara acestui an la comandă Answear.ro, 93% dintre cumpărătorii online achiziționează articole vestimentare cel puțin o dată pe lună. Dintre aceștia, adevărații pasionați de modă ajung să comande chiar și de șase ori în 30 de zile.

În regiune, România este un jucător important. Cu toate acestea, comparativ cu țările din Europa de Vest, încă mai avem mult de recuperat. Dacă în 2016 valoarea achizițiilor online la nivel european a depășit suma de 500 miliarde de euro, peste 60% din piața de e-commerce europeană este reprezentată de țările din Europa de Vest, în special Marea Britanie, Germania și Franța. Piețele din Europa de Sud-Est sunt încă în proces de formare sau de ușoară maturizare, dar această creștere este din ce în ce mai accelerată

Cum diferă comportamentul consumatorilor de fashion online din România față de al celor din Polonia, care este una dintre țările europene cu cea mai puternică piață de e-commerce?

În afară de faptul că vorbim de o țară cu o populație de peste 38 de milioane, un factor ce influențează penetrarea puternică a e-commerce-ului este și încrederea manifestată de cumpărători față de magazinele online. De asemenea, vorbim de o piață matură, unde aproximativ 75% locuitorii cu acces la internet au încercat cel puțin o dată să cumpere online, iar aproape 50% aceștia vizitează magazinele online în mod regulat. Conform unui raport Gemius, unul din patru utilizatori de internet polonezi cumpără online și intenționează să o facă din ce în ce mai des. Astfel, vorbim de o piață locală de e-commerce ce înregistrează o creștere anuală de peste 25%.

Comparativ cu piața locală, avem loc de creștere, atât din punct de vedere al experienței oferite de magazinele online, cât și în ceea ce privește atitudinea și deschiderea cumpărătorilor. În ceea ce privește magazinele online, ne putem uita la o îmbunătățire a experienței clienților din momentul realizării comenzii până la livrare. În ceea ce privește clienții, aceștia trebuie să fie cât mai bine informați, să știe de unde își achiziționează produsele, care este perioadă de livrare sau de retur și în general politică comercială a magazinului ales.

Piața de e-commerce locală va continua cu siguranță tendința de creștere, ceea ce impune și celorlalți parteneri din domeniu același regim de dezvoltare.

Ce planuri de dezvoltare aveți în România? Intenționați să va extindeți și în offline? Dacă da, în ce formă? 

Answear.ro este un magazin online, atât în plan local, cât și regional. Ne dorim ca în perioada următoare să investim în tot ceea ce înseamnă prezența noastră online. Ne-am propus să investim foarte mult și în prezența noastră pe device-uri mobile, vom lansa curând și o aplicație pentru telefoanele inteligente și vom investi și mai mult în serviciile noastre astfel încât să facem livrarea și returul cât mai rapide și cât mai ușoare pentru clienții noștri. În plus, plănuim să introducem în continuare noi branduri în portofoliul Answear.ro.

Bineînțeles, ca orice jucător important investigăm și componența offline, dar pentru moment este ușor prea devreme pentru a putea vorbi de o expansiune agresivă în mediul offline.

Care sunt cele mai vândute categorii de produse Answear în România? 

Peste 75% dintre clienții Answear.ro sunt femei. Prin urmare, produsele care prind cel mai bine la doamne sunt și cele care înregistrează cele mai bune numere în materie de vânzări, vizite sau frecvență cumpărăturilor. La Answear.ro acordăm o atenție deosebită în primul rând brandurilor pe care le comercializăm. În ofertele de pe site se găsesc peste 300 de branduri de top, printre care Tommy Hilfiger, Guess Jeans, New Balance, Under Armour, Adidas Originals sau Calvin Klein.

Care este valoarea medie a coșului de cumpărături? Dar rata de conversie a vizitelor pe site în vânzări? Ce rată de retur aveți?

Anul trecut, valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 360 lei și ne așteptăm ca această valoare să se mențină și în 2017. În ceea ce privește rata de retur, în segmentul de fashion această este de aproximativ 20 – 25%. În cazul Answear.ro, stăm foarte bine și la acest capitol cu o medie de sub 12%. De asemenea, rata de conversie este peste media de 1% de pe piață de e-commerce din România.

Care este situația în privință modalităților de comandă? Ce predomină: mobile sau desktop? Dar în privință plăților, ramburs sau online? 

Peste 60% din traficul înregistrat lunar pe site vine de pe dispozitivele mobile. De asemenea, peste 40% dintre comenzile înregistrate lunar vin de pe dispozitivele mobile, telefoane inteligente și tablete.

În ceea ce privește plățile, peste 70% dintre acestea sunt ramburs. Cât privește plățile online, locuitorii Capitalei sunt clienții care optează cel mai des pentru acest sistem de plată. Ne-am propus să optimizăm plata cu cardul la primirea coletului, dar este încă un proces pe care ne dorim să îl creștem din ce în ce mai mult. În această primăvară, Answear.ro a fost unul dintre primii jucători din piață de eCommerce locală ce a implementat plata prin Mobile POS, alături de firma de curierat DPD România.

Din experiența pe care o aveți până acum pe piață românească, care credeți că sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă, în general, un retailer online, și, în mod particular, un retailer online de fashion?

Ca pentru orice retailer, cea mai mare provocare este satisfacția clienților. Iar aici ne uităm la toată experiență oferită de magazin, de la primul click în site, la alegerea produsului, realizarea plății și primirea comezii.

În ceea ce privește segmentul online, cea mai mare provocare este găsirea unei game de produse cât mai diverse, cu produse originale și cât mai calitative. În mediul online sunt enorm de multe tentații, la prețuri mici. Cu toate acestea, dacă cumpărătorii au parte de o experiență mai puțin plăcută, aceasta se reflectă asupra întregii piețe de fashion online. În cadrul grupului și alături de echipa de marketing Answear.ro încercam să oferim clienților noștri cât mai multe informații despre produsele comercializate și îi asigurăm, de fiecare data, că vorbim despre cele mai noi colecții ale celor peste 300 de branduri de top comercializate de noi. Pozele de produs și videoclip-urile de prezentare joacă, de asemenea, un rol vital în prezentarea optimă a produsului pe site.

Ce planuri aveți cu proiectul #AnswearTopLadies? 

#AnswearTopLadies este un proiect pe care l-am gândit de anul trecut și ne bucurăm că l-am putut realiza. Am primit un feedback foarte bun din piață, atât de la clienții noștri, cât și de la parteneri, și am înregistrat cifre foarte bune pe blogul Answear.ro, cu peste 30% mai mult decât în lunile anterioare.

Participantele din campania #AnswearTopLadies sunt femei de succes, influenceri în domeniul lor de activitate și un canal de comunicare credibil și real, care rezonează în totalitate cu valorile noastre de brand. Ne dorim să continuăm proiectul și am pregătit o surpriză pentru această toamnă, când ne-am propus să replicăm proiectul sub conceptul #AnswearTopMen. Stați cu ochii pe noi.

 

 

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *