READING

Simona Fîrtat, L’Oréal: Odată ce ți-ai transformat...

Simona Fîrtat, L’Oréal: Odată ce ți-ai transformat businessul nu ai cum să mai dai înapoi

L’Oréal vrea ca până în 2020, toate produsele companiei să aibă un profil social sau de mediu îmbu­nătăţit. Cum? Printr-un ciclu de viaţă pentru ambalaje mai bun, optimizarea resurselor și limitarea producţiei de deșeuri. Toate acestea fac parte din ”Sharing Beauty With All”, o inițiativă ambițioasă, lansată la nivel global, în urmă cu șase ani, de care grupul se ține cu perseverență. Ce a reușit L’Oréal până acum să realizeze ca parte a acestui program?

  • Între 2008 și 2017, 5.092 de tone de materie primă folosită pentru ambalare au fost economisite datorită eforturilor de reducere a greutăţii ambalajelor.
  • În 2017, 100% din cutia de carton a produselor provine din surse responsa­bile, care respectă biodiversitatea.
  • În 2017, 7.294 de tone de materie primă virgină au fost înlocuite cu materie primă reciclată.
  • Până la 100% din plasti­cul folosit în ambalajul noilor sticle de șampon ale brandurilor Biolage, L’Oréal Professionnel și L’Oréal Paris este reciclat. În total, cantitatea de plastic reciclat folosită în ambalaje a crescut cu 33% în 2017.
  • În 2017, 76% dintre produsele L’Oréal, noi sau relansate, L’Oréal au atins obiectivul de a avea un profil social sau de mediu îmbunătăţit, prin reducerea amprentei de mediu a formulelor, respectarea biodiversităţii prin folosirea de materie primă din surse sustenabile, atingerea unui procent de 0% defrișări și folosirea de ambalaje ECO.
  • 97% din hârtia folosită pentru instrucţiunile de folosire a produselor este certificată.
  • 100% din cartonul folosit pentru ambalajul produselor este certificat.
  • Până în 2017, consumul de apă folosit în centrele de producţie și distribuţie a scăzut cu 48%.
  • Emisiile de CO2 au fost reduse cu 73%, înregistrând, în același timp, un procent de 33% producţie crescută.
  • Cu excepţia unei singure fabrici, toate centrele de producţie și distribuţie ale L’Oréal au atins procentul de 0% deșeuri destinate depozitelor de deșeuri în 2017.

 

Am stat de vorbă cu Simona Fîrtat, Corporate Communication & Public Affairs Manager la  L’Oréal România, despre cum este programul implementat pe plan local și cum contribuie filiala din România la acest plan de sustenabilitate.

Simona Fîrtat, Corporate Communication & Public Affairs Manager , L’Oréal România

Patru piloni: inovație, producție, trai și dezvoltare sustenabile

Programul are patru piloni foarte bine stabiliți pentru toate țările din grup, însă în funcție de specificul fiecărei țări, unii piloni sunt mai puternici, alții mai puțin puternici. Cum în România, nu avem laboratoare și nu dezvoltăm produse, doar le comercializăm, nu ne putem axa pe pilonul de dezvoltare de produs. Nu avem nici producție, deci nu putem lucra nici în direcția producției sustenabile, așa că noi, cei din L’Oréal România, acționăm pe zona de impact asupra mediului și asupra comunităților. Pilonii noștri sunt de reducere a deșeurilor pe care le generăm, susținere a comunităților defavorizate și educare a consumatorilor pentru a folosi mai responsabil și sustenabil produsele cosmetice.

Ce a făcut, concret, L’Oréal România?

De la lansarea programului în România până în prezent, am încheiat parteneriate cu ONG-uri care se ocupă de diverse probleme ale societății. Lucrăm cu asociații care sprijină femei din medii defavorizate sau abuzate, pentru care găsirea unui loc de muncă sau recalificarea reprezintă o provocare. Oferim cursuri de reconversie profesională în make-up și hair-styling. În plus, colaborăm cu diverse businessuri sociale de la care achiziționăm produse  – Mama Pan, Asociația Valentina, Atelierul de Pânză de la Viitor Plus. Colaborăm și cu Hospice Casa Speranței, unde am amenajat un Beauty Center, un mini salon unde trimitem coafori parteneri cu produse de la noi să ofere tratamente de îngrijire. Suntem conștienți că nu îi vindecăm prin această inițiativă, dar știm că stima de sine joacă un rol important în procesul de ameliorare a bolii. Toate acestea sunt inițiative la nivel corporate, acestora li se adaugă acțiuni punctuale ale brandurilor. Kiehl’s a sprijinit  anul trecut Help Autism, Garnier și UNICEF au o colaborare la nivel internațional, care include România. În plus, la finalul fiecărui an, donăm ONG-urilor produse potrivite nevoilor targetului lor. Astfel, anual, câteva mii de produse merg către ONG-uri, donăm produse pentru protecție solară, de igienă, de îngrijire și make-up, dermatocosmetice etc.

Obiectivele de mediu

Una din zonele pe care lucrăm foarte mult acum este reducerea emisiilor de CO2. Suntem  atenți la impactul pe care-l avem prin călătoriile pe care le facem, modul în care ne transportăm produsele de la fabrică la centrele de distribuție, la magazine. Am schimbat flota auto luând în calcul în primul rând emisiile de CO2, am investit în sisteme IT care să ne permită teleconferințe sau întâlniri virtuale cu colegii din alte țări pentru a reduce călătoriile cu avionul, am optimizat rutele de distribuție și centrele logistice.

Anul trecut, în parteneriat cu Auchan am dezvoltat un proiect pilot prin intermediul căruia am amplasat în magazinele lor puncte de colectare pentru toate cosmeticele, indiferent de brand. Cine venea cu un produs vechi primea un mini produs cosmetic nou. Procesul de reciclare a produselor cosmetice este însă unul foarte complicat, unele produse trebuie distruse, altele pot fi reciclate fără a fi distruse. Pe zona de make-up este cel mai dificil, de aceea una dintre direcțiile pe care mergem este cea a ambalajelor reutilizabile, inclusiv în cazul fondului de ten (din magazinele proprii). Anul trecut, am lansat o gamă de produse profesionale pentru păr cu ambalaje reutilizabile. Practic, în saloanele partenere L’Oréal Professionel te poți duce cu sticla de L’Oréal Source Essentielle unde există dozatoare de reîncărcare și plătești doar reumplerea. Avem și puncte permanente de colectare în magazinele noastre, de pildă, în magazinele Kiehl’s dacă aduci ambalajul unui produs folosit primești un discount la o nouă achiziție.

 Ce urmează după 2020?

2020 este un reper deoarece ne-am dorit obiective măsurabile, dar asta nu înseamnă că lucrurile se opresc aici. ”Sharing Beauty With All” este un proiect de transformare a businessului, odată ce îți renovezi produsele astfel încât impactul lor asupra mediului să fie cât mai mic nu mai ai cum să dai înapoi. Odată ce retehnologizezi fabricile astfel încât să ai zero deșeuri către sol și zero la sută din apa folosită eliminată la canalizare, 100% din apa folosită recirculată în fabrică, nu ai cum să mai dai înapoi.

Una dintre ambițiile grupului a fost ca 100% dintre produsele nou lansate sau renovate să aibă un profil de mediu și social îmbunătățit. Asta înseamnă că, cu o anumită frecvență, fiecare produs este ”renovat”. Se mai fac descoperiri de îmbunătățire a formulei, se descoperă noi ingrediente mai prietenoase cu mediul prin felul în care sunt obținute, transformate. Toate aceste ingrediente sau formule devin noi produse. Renovarea produsului înseamnă fie modificarea formulei, fie modificarea unui ingredient, fie a ambalajului, fie a etichetei. În momentul în care se renovează un produs, se oprește producția lui așa cum fusese înainte. Toate produsele, atât cele renovate, cât și cele noi, sunt evaluate cu un tool intern (SPOT ) și suntem atenți ca profilul lor social și de mediu să fie cât mai bun. Când renovezi un produs, cel vechi nu mai există. Ambiția este ca până în 2020 să le renovăm pe toate. Am ajuns la o renovare a produselor de peste 8o% în 2018.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.