READING

Starea industriei de fashion în România: exportăm ...

Starea industriei de fashion în România: exportăm aproape tot și consumăm din import

2,38 miliarde de euro este valoarea la care a ajuns piața de fashion din România la ora actuală, arată un studiu al companiei MKOR Consulting prezentat în cadrul celei de-a doua ediții a conferinței Fashion ROute, eveniment dedicat industriei locale de confecții și retailului de fashion, organizat de Wall-Street.ro.

Creșterea este de 18%, valoarea pieței fiind estimată la 2,06 miliarde de euro în 2017.

77% din totalul consumului este reprezentat de îmbrăcăminte.

Producția de fashion în România, anul acesta, este estimată la 3,85 miliarde de euro și aproape toată producția (94%) merge la export, în timp ce românii preferă să cumpere produse din import, acestea acoperind 91% din totalul consumului.

„Exportăm aproape tot ce producem, adică 94%, în vreme ce importurile de fashion acoperă 91% din consumul românilor”, a precizat Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting, în sesiunea de deschidere a conferinței.

În industria modei sunt înregistrați, după codurile CAEN, peste 5600 de producători, cei mai mulți în: București, Prahova, Vrancea și Arad, specializați preonderent pe zona de confecții (73%), mai puțin pe producția de încălțăminte și accesorii.

Importurile de fashion în România se ridică la valoarea de 2,17 miliarde de euro și sunt în creștere cu 14% față de anul trecut.

Retailul de fashion în România

Există peste 18.000 de retaileri în industria modei din România, dintre care 5300 sunt jucători cu capital străin și ei generează 64% din totalul cifrei de afaceri din piață. Principalii investitori străini provin din China, Italia și Turcia, iar principalii retaileri, după cifra de afaceri din 2016 sunt: H&M, Zara, Decathlon, C&A și Pepco.

Valoarea retailului online de fashion se ridică la 258 de milioane de euro, în creștere cu 19% față de 2017, iar 54% dintre cumpărăturile de fashion se estimează că au loc în online (sursa: Digital Fashion Consumer 2017, MKOR Consulting).

Cele mai multe vânzări online sunt înregistrate de H&M, Fashion Days și Zara.

Corina Cimpoca (MKOR), Simina Niculiță Colliers International, Alina Bistreanu (LPP), Alin Stanciu (FashionUp), Raluca Radu (Answear.ro) și Andra Imbrea (Wall-Street.ro)

Conferința Fashion ROute a fost organizată de Wall-Street.ro, în parteneriat cu LPP și answear.ro, și cu sprijinul Vivo!, Avon și MKOR Consulting.

Foto: Pixabay

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.