READING

Studiu Avon: prețul nu (prea) contează în achiziți...

Studiu Avon: prețul nu (prea) contează în achiziția unui parfum

Mai mult de jumătate dintre românce se declară fidele unui singur parfum în viața de zi cu zi și acesta este indispensabil pentru aproape jumătate dintre ele, mai important chiar decât rujul, poșeta sau ciocolata, arată un studiu prezentat, recent, de Avon.

Studiul a analizat relația româncelor cu parfumul și a urmărit să identifice cât de mult experimentează femeile din România cu acest accesoriu, ce sacrificii fac pentru el, cît de important este față de alte elemente din viața lor.

Peste jumătate dintre românce poartă sticla de parfum preferată peste tot cu ele, atât în vacanțe, cât și în viața de zi cu zi.

Prețul este considerat un argument neimportant în decizia de achiziție, ceea ce contează este starea de spirit pe care care o creează parfumul. Parfumul este considerat de românce nota finală care le completează ținutele de zi cu zi. Un număr semnificativ de femei consideră (60%) că parfumul este accesoriul care le întregește look-ul și care le face să se simtă mai încrezătoare în ele.

Româncele se declară fidele unui singur parfum în viața de zi cu zi:  mai mult de jumătate dintre ele au spus că folosesc o singură aromă în rutina obișnuită de frumusețe. Chiar și în cazul ocaziilor speciale, două treimi dintre femeile întrebate au spus că utlilizează un singur parfum, indiferent de tipul ocaziei sau de momentul zilei în care se desfășoară.

Deși fidele unui parfum, acesta diferă de-a lungul timpului. Aproape toate femeile intervievate (90%) au declarat că au schimbat parfumul pe care l-au folosit prima oară, fie pentru ca nu se mai găsește pe piață, fie din dorința de a încerca ceva nou, odată cu descoperirea altui parfum (mai ales în cazul tinerelor între 18 și 24 de ani).

Utilizarea și achiziția unui parfum propriu începe în adolescență, în medie la vârsta de 16 ani, una din două femei simțind că acela este momentul potrivit pentru a-l include în ritualul lor de frumusețe. Se poate spune însă că fetele din România iau frumusețea din ce în ce mai serios, 10% dintre respondente indicând că folosesc parfum de la de 12 ani.

9 din 10 dintre femei au schimbat parfumul pe care l-au folosit prima dată fie din cauză că nu se mai găsea pe piață, fie pentru că au descoperit alte arome cu care au dorit să experimenteze

Cum își aleg femeile parfumul?

În topul criteriilor de alegere a parfumului primează mirosul, urmat la mică distanță de modul în care le face să se simtă și cum se corelează cu starea de spirit. O majoritate covârșitoare (7 din 10 utilizatoare de parfum) preferă un miros fresh, urmat de cel floral și oriental. Din alegerile femeilor nu lipsesc nici aromele masculine, una din cinci respondente spunând că le preferă pe acestea.

În ceea ce privește starea de spirit, româncele caută și așteaptă de la un parfum să le inspire eleganță și rafinament (72%),  un sentiment de putere (41%) și energie (38%).

Prețul ocupă un loc neimportant, doar 20% femei ghidându-se după acest argument în decizia de cumpărare. Când vine vorba despre informare, șapte din zece românce preferă să meargă direct în magazinul fizic, unde pot testa mai multe arome și pot alege ce consideră că li se potrivește. Decizia de a achiziționa un parfum este rapidă, 86% dintre utilizatoare cumpărându-l imediat după cel îl testează, acest lucru fiind mai des întâlnit în rândul femeilor care folosesc zilnic mai mult de 2 parfumuri.

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.