Studiu: ce cumpără românii online?

Îmbrăcămintea, încălțămintea, produsele cosmetice și cele farmaceutice sunt printre cele mai achiziționate bunuri, după electronice și electrocasnice atunci când românii fac cumpărături online, arată un studiu realizat de GpeC și iSense Solutions.

Același studiu arată că peste jumătate dintre românii cu acces la internet, respectiv peste 6 milioane de persoane, au realizat cumpărături online cel puțin o dată pe lună în ultimul an. Aceasta reprezintă o creștere de 9% față de aceeași perioadă din 2016-2017. De asemenea, în ultimele 12 luni cumpărăturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienți, cea  mai mare creștere, de la 36% la 51%, fiind înregistrată pentru segmentul de vârstă de 45-54 ani. O creștere importantă se vede și în categoria de vârstă între 35-44 ani, de la 51 la 58%, în timp ce pentru utilizatorii cu vârsta între 18-34 ani datele s-au păstrat la același nivel ca în perioada 2016-2017.

Principalele motive ale achizițiilior online rămân aceleași, printre ele numărându-se timpul redus, posibilitatea de a compara prețurile de la diferite magazine și o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online.

Pentru cei ce nu sunt încă adepții cumpărăturilor online, conform cercetării realizate de GPeC și iSense Solutions, 65% dintre respondenții studiului au menționat că nu au încredere în faptul că produsele prezentate pe site-uri corespund, de fapt, realității. 58% dintre români aleg să facă cumpărături din magazinele fizice pentru a putea alege și testa pe loc produsele pe care și le doresc, iar 46% dintre respondenți se tem de o eventuală fraudă atunci când fac cumpărături online.

Ce s-a vândut cel mai bine în ultimele 12 luni

Categoria care a atras cel mai mare număr de clienți noi este cea de fashion, cu o creștere de la 80% în 2017 la 86% în 2018, urmată de serviciile de turism și hoteliere, cu o medie de la 70% la 77%, și cărți, de la 67% la 72%.

86% dintre români au cheltuit 833 lei pentru achiziția de articole vestimentare și accesorii tip fashion și 81% dintre români au alocat în medie 807 lei pentru achiziția de produse cosmetice și farmaceutice.

Plata online cu cardul, în creștere

Și în 2018, 76% dintre români aleg să plătească în numerar la primirea coletului, raportul fiind cu constant cu cel din 2016-2017, respectiv 78% dintre respondenți. Se remarcă însă o creștere de 5 puncte procentuale în plățile realizate cu cardul, de la 50% la 55% în prezent.

O creștere de 21% se remarcă și în valoarea sumelor plătite cu cardul, de la 1.489 lei în perioada 2016-2017 la 1.793 lei în ultimele 12 luni. Pentru magazinele online din străinătate, românii au cheltuit în medie 281 euro în perioada 2016-2017, valoarea crescând ușor în 2018, și anume 301 euro.

În ceea ce privește plata online, lipsa încrederii în oferirea datelor de pe card este în continuare principalul motiv pentru care românii aleg să plătească numerar, 70% în 2018 față de 65% în 2017. Alte motive enunțate de respondenții studiului sunt teama de a nu fi fraudați (47%) și perioada lungă în care și-ar recupera banii în cazul unei eventuale fraude (35%).

Foto: Picjumbo

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *