READING

Studiu comparativ: piața de beauty în SUA, UK și F...

Studiu comparativ: piața de beauty în SUA, UK și Franța

Tribe Dynamics, o companie de marketing digital din San Francisco, specializată în măsurarea interacțiunii online dintre consumatori și brandurile de fashion și beauty, a lansat, recent, un raport comparativ în care analizează trei piețe de beauty – SUA, UK și Franța – din perspectiva engagementului generat de cei denumiți generic, ”online influencers”.

Ce face mai exact această companie de cercetare de marketing? Analizează interacțiunea dintre consumatori și branduri prin intermediul platformelor sociale, iar instrumentul de care se folosește în toate rapoartele pe care le realizează este EMV (earned media value).

EMV (earned media value) a fost dezvoltat pe baza unui algoritm care cuantifică valoarea estimată a publicității obținute prin earned media în mediul digital și nivelurile acestora de engagement. Fiecărui conținut creat îi este alocată o anumită valoare în dolari. Sunt luate în calcul postările publicate de influencers, branduri, retaileri, publicații pe diferire platforme (bloguri, Instagram, YouTube, Facebook, Pinterest, Twitter, Websites) și sunt apoi măsurate comentariile, tweets/ retweets, favorites, likes, pins/repins, shares, video views. Valoarea engagementului este mai mare cu cu cât sunt mai multe shares / repins / retweets, după cum indică axa de mai jos:

În SUA , studiul a fost realizat pe un număr de 50.000 de influencers, în UK pe 9.000 și în Franța pe 7.000.

Pentru a se asigura de relevanța acestor ”influencers”, echipa Tribe Dynamics a ținut cont în selectarea lor de mai mulți factori: numărul de fani / followers, conținutul creat recent, nivelul de engagement (EMV – earned media value generată recent pentru branduri relevante), gradul de conectare cu ceilalți influencers, potențialul de a genera conversații (câți influencers au menționat un brand ca urmare a primei mențiuni făcute de un influencer)

Datele din raport corespund primului trimestru al acestui an și sunt calculate pe baza cifrelor EMV aferente primelor 30 de branduri de beauty din fiecare țară (branduri de cosmetice, îngrijirea părului, pielii și unghiilor).

Câteva concluzii 

Piața americană a avut cel mai mare număr de ambasadori activi per brand în primul trimestru din 2017 (cele 30 de branduri din top au fost menționate în medie de 4300 de ambasadori fiecare. De asemenea, a avut cea mai mare medie de postări per ambasador (7,1 postări /ambasador).

Numărul de ambasadori activi din UK a fost 524, cu o medie de 6,1 postări fiecare.

Spre deosebire de SUA și UK, Franța a avut cel mai mic număr de ambasadori: 273, cu o medie de 3,8 postări fiecare.

Puncte comune

Instagram și YouTube sunt principalele platforme generatoare de EMV în toate cele trei piețe.

Instagram domină în EMV atât în SUA (75.4%), UK (71.6%) cât și în Franța (61.5%) cu diferența că influențatorii francezi generează mai mult conținut pe EMV pe YouTube – 31.0%, față de 21.9% în UK sau  18.1% în SUA.

Cine sunt cei mai reprezentativi ”influencers”? 

SUA: Manny Gutierrez, Jeffree Star, Patrick Simondac, Tati Westbrook

UK: Jamie Genevieve, Kaushal Modha, Gina Box, Jack Emoroy

Franța: Sanaa El Mahalli, Marion Moretti, Horia, Sandrea

Top 10 branduri în SUA (după EMV): Anastasia Beverly Hills, MAC, Tarte, NYX, Too Faced, L’ Oréal Paris, Kat Von D Beauty, Urban Decay, Morphe.

Top 10 branduri în Franța (după EMV): Kat Von D Beauty, L’ Oréal Paris, Sephora Collection, Too Faced, NYX, MAC, Urban Decay, Make UP Forever, Anastasia Beverly Hills, Benefit.

Top 10 branduri în UK (după EMV): Anastasia Beverly Hills, MAC, Tarte, Too Faced, L’ Oréal Paris, NYX, Urban Decay, Benefit, Kat Von D Beauty, Maybelline.

Credit foto: Pexls.com

 

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *