READING

Studiu: digitalizarea și shoppingul de cosmetice

Studiu: digitalizarea și shoppingul de cosmetice

Cum descoperă acum consumatorii brandurile de cosmetice și cum fac achizițiile? Dacă în trecut, puteau testa noile produse numai în magazine, acum le pot descoperi și evalua online, prin platforme precum Instagram. În plus, odată cu dezvoltarea tehnologiilor mobile, în special cei cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani transformă tot traseul până la realizarea unei achiziții într-o experiență online pe mobil sau tabletă.

Un studiu realizat de Accenture pentru Facebook IQ arată traseul pe care-l parcurg consumatorii în achiziționarea mai multor categorii de cosmetice. Studiul subliniază unele diferențe între generații, în special între cei de 18–34 și cei de 35 de ani sau mai în vârstă.

 

Cum descoperă consumatorii noile produse?

Potrivit studiului, 65% dintre cei care cumpără produse de make-up continuă să descopere noile produse în magazine, însă apelează și la online pentru a decoperi noi produse și sunt înarmați cu un instrument în plus în drumul către achiziție.

Și brandurile creează noi modalități de interacțiune online cu produsele, eliminând nevoia de deplasare în magazine, prin dezvoltarea de soluții virtuale pentru mobil și diverse aplicații.

46% dintre cei care cumpără produse de machiaj, cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, le-au descoperit online, și 33% pe mobil, și pe același segment de vârstă, 36% dintre cei care cumpără produse pentru îngrijirea feței le descoperă online și 25% pe mobil.

Platformele de social media joacă de asemenea un rol important în descoperirea de noi produse cosmetice. 40% dintre cei care cumpără make-up și 37% dintre cei care cumppără produse de îngrijire a feței spun că folosesc un produs din familia de aplicații Facebook ca să descopere noi produse. Procentul este mai mare în cazul consumatorilor mai tineri.

Cum evaluează consumatorii produsele de frumusețe?

Mostrele din interiorul magazinelor sunt cele mai frecvente modalități de testare a produselor, 61% dintre cumpărătorii de produse de machiaj și 55% dintre cei care cumpără produse de îngrijire a feței se bazează în continuare pe mostrele din magazine. Filmulețele online reprezintă o alternativă la demo-urile din magazine, consumatorii putând exprimenta produsele din confortul propriei locuințe.

36% dintre cei care cumpără produse de machiaj și 30% dintre cei care cumpără produse de îngrijire a feței folosesc canale online pentru a evalua produse.

44% dintre respondenți spun că intenționează să facă o achiziție pe baza unei recomandări din social media.

Cum folosesc cei care cumpără produse de înfrumusețare, cu vârste cuprinse între 18 – 34 de ani, Instagram și Facebook?

Pe segmentul de vârstă 18 – 34 de ani, 85% folosesc Instagram și 84% folosesc Facebook pentru activități legate de zona de frumusețe.

Shopping online de cosmetice

Deși platformele online și cele mobile ajută consumatorii să decopere și evalueze noi branduri și produse, cele mai mari vânzări sunt, în continuare, în offline. Studiul arată că 79% dintre cei care cumpără produse de machiaj și îngrijire a feței au cumpărat din magazine fizice.

Cei care nu au cumpărat online, au evitat acest canal din mai multe motive: nu vor să plătească taxa de livrare, nu vor să aștepte livrarea, vor să vadă / testeze produsele înainte de a le cumpăra.

Cumpărăturile online sunt apanajul tinerilor, 51% dintre cei cu vârste între 18 – 34 de ani, care au cumpărat produse de machiaj, au făcut achiziția online, spre deosebire de 33% pe segmentul celor cu vârste mai mari de 35 de ani.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.682 de femei, cliente de produse cosmetice din SUA, cu vârste de peste 18 ani.

Studiul integral, aici.

Foto: Pixbay

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.