READING

Studiu Nielsen: Impactul COVID-19 asupra obiceiuri...

Studiu Nielsen: Impactul COVID-19 asupra obiceiurilor de înfrumusețare

Activitățile de înfrumusețare au reprezentat o zonă de confort și normalitate pentru femei, îngrijirea constantă ajutându-le să treacă mai bine prin restricțiile impuse de pandemie, arată un studiu Nielsen realizat în mediul urban, pe un eșantion de femei cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.

O treime dintre femeile din mediul urban au lucrat de acasă în perioada restricțiilor de circulație din cauza epidemiei COVID-19, restricții care au dus și la închiderea saloanelor cosmetice și a centrelor comerciale. Aceste schimbări au avut un impact imediat în comportamentul legat de produsele și activitățile de îngrijire și înfrumusețare ale femeilor.

Studiul arată că 43% dintre femei au suferit o reducere a veniturilor iar o parte dintre ele chiar și-au pierdut locul de muncă. În plus, viziunea pentru viitor este destul de pesimistă, deoarece ele se așteaptă ca veniturile și locul de muncă să le fie amenințate și în continuare.

“Am aflat că 35% din femei au lucrat de acasă în perioada restricțiilor de circulație, iar 45% preconizează să o facă și în viitor, lucru pozitiv pentru finanțele personale, dar negativ pentru facilitarea interacțiunilor în afara domiciliului.”

“Astfel, a fost interesant să descoperim că activitățile de înfrumusețare au reprezentat o zonă de confort și normalitate pentru femei, 63% dintre ele fiind de acord că o rutină de îngrijire constantă le-a ajutat să treacă mai bine prin perioada de izolare,” declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, Nielsen România.

MACHIAJ VS. ÎNGRIJIRE

Sunt, totuși, aspecte ce țin de activitățile de înfrumusețare care, inevitabil, au avut de suferit ca urmare a efectelor pandemiei, unul dintre ele fiind utilizarea produselor de machiaj. Izolarea la domiciuliu și purtarea măștilor medicale au dus la reducerea utilizării acestui tip de produse, chiar dacă nu toate categoriile de produse de machiaj au fost afectate în egală măsură.

Curățarea și îngrijirea/ tratamentul tenului sunt activități recurente mai puțin afectate. Peste 90% dintre femei au continuat să folosească astfel de produse cu o frecvență similară sau mai mare față de ceea ce făceau în trecut.

6 din 10 femei sunt dispuse să investească mai multe resurse financiare pentru produse de calitate pentru îngrijirea/ tratamentul tenului, în schimb, curățarea pielii este segmentul în care se fac cele mai multe compromisuri – doar 13% consideră că aceste produse merită o cheltuială mai mare.

MAGAZINE DE PROXIMITATE VS. ONLINE

O altă arie de compromis au fost magazinele de unde s-au achiziționat produsele de îngrijire și înfrumusețare care, pe perioada restricțiilor de circulație, au fost și ele afectate. 4 din 5 femei au declarat ca au făcut cumpărături numai din magazinele aflate în apropierea locuinței, în timp ce 57% au apelat mai des decât înainte la cumpărături online pentru produsele de îngrijire.

În același timp, 66% din femei au simțit lipsa plimbărilor prin magazine, iar majoritatea declară că, odată cu ridicarea restricțiilor, își vor relua multe dintre obiceiurile anterioare de a apela și la servicii profesionale de înfrumusețare.

Foto: kinkate / Pixabay

Spread the love

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.