READING

Studiu: Piața de fashion retail în București

Studiu: Piața de fashion retail în București

După ce a analizat piața de online de fashion din România, MKOR Consulting a revenit cu o nouă cercetare a retailului de fashion, mai exact, a analizat obiceiurile de consum ale clienților din mall-urile bucureștene.

Rezultatele cercetării

Conform Studiului de Fashion Retail desfășurat de MKOR Consulting în mall-urile bucureștene în noiembrie 2016, mall-urile și centrele comerciale sunt locurile preferate pentru cumpărarea articolelor vestimentare pentru 96% din totalul celor intervievați (eșantion reprezentativ pentru vizitatorii mall-urilor bucureștene).

Cu ocazia vizitelor în mall, 41% din clienți cumpără cel puțin un obiect de îmbrăcăminte, încălțăminte sau accesorii vestimentare, iar 29% dintre aceștia se opresc la unul din restaurantele existente în food court.

Accesul facil este principalul criteriu de selecție a mall-ului din care își fac cumpărăturile de articole vestimentare: 43% dintre cei care au răspuns la chestionar au afirmat că proximitatea față de casă sau serviciu este cel mai important pentru ei, urmând varietatea (numărul mare de magazine puse la dispoziție) și unicitatea brandurilor.

Frecvența achiziționării articolelor vestimentare este de câteva ori pe lună pentru 42% dintre respondenți, bugetul mediu lunar alocat pentru astfel de produse fiind între 201 – 300 lei pentru 37% dintre aceștia.

20% dintre vizitatorii mall-urilor obișnuiesc să achiziționeze articole vestimentare și din magazine online, iar 34% dintre respondenți au cumpărat astfel de produse din magazine online în ultimele 6 luni. În cazul achiziției online, cele mai relevante criterii de selecție a magazinului electronic sunt prețurile, calitatea produselor și mărcile existente, ofertele promoționale și discounturile.

Google este principalul canal de informare referitor la articolele de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii vestimentare. 61% dintre respondenți apelează la internet research pentru a afla detalii legate de astfel de produse, în timp ce pentru 37% din persoane contează referințele primite de la prieteni, colegi, rude și alte persoane apropiate.

Dacă au ajuns la raft, în fața produsului dorit, și doresc să afle orice alte detalii despre acesta, marea majoritate — 78% întreabă personalul din magazin. 25% din respondenți au afirmat că dacă doresc informații suplimentare despre produsele dorite apelează la internet: fie de acasă, înainte de a ajunge în magazin, fie pe mobil, chiar în momentul în care se află la raft.

Cercetarea ”Fashion Retail din București” a fost desfășurată în luna noiembrie 2016, prin realizarea unui field research pe un eșantion reprezentativ de 398 respondenți, clienții celor mai importante malluri din București.

Respondenții au fost femei în proporție de 60% și bărbați în proporție de 40%, majoritatea cu vârste cuprinse între 18-35 ani.

50% dintre respondenți au venituri lunare cumulate ale tuturor membrilor din gospodărie medii, situate între 2000-4500 lei, 25% au venituri mari, peste 4500 lei, iar 11% au venituri mici (sub 2000 lei).

Retailul, în contextul pieței

Studiul Pieței Online de Fashion din România, realizat de MKOR Consulting în iunie 2016 a arătat că, deși din ce în ce mai mulți români sunt dispuși să își achiziționeze articolele vestimentare din mediul online, interesul pentru cumpărăturile din malluri se menține în topul preferințelor.

Bucureștiul este orașul cu cele mai multe mall-uri, în contextul în care locuitorii capitalei le consideră locul preferat pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte. O treime din totalul spațiilor centrelor comerciale din țară se află în capitală, unde se află deja 11 malluri, cele mai importante inaugurări din 2016 fiind ParkLake Plaza și Veranda Mall Obor. În 2015, mallurile din capitală au realizat venituri cumulate de circa 154,5 milioane de euro, nivelul fiind în uşoară creştere faţă de cel înregistrat în anul anterior. Spre exemplu, vânzările magazinelor din AFI Cotroceni au crescut cu 14% în primele șase luni ale anului 2016, la peste 112 de milioane de euro, iar numărul vizitatorilor a crescut și el cu 5,5%.

În plus, România este una dintre cele mai tentante piețe pentru dezvoltatorii de noi centre comerciale, având în vedere că românii cheltuie, în medie, la fiecare vizită în mall, mai mult decât cehii, ungurii, polonezii şi chiar decât suedezii. Astfel, într-o vizită obișnuită la mall, românii lasă comercianților în medie, 35 de euro, din care 10 euro pe mâncare și băutură.

Principalele capitole din raport

  • Cum aleg bucureștenii mallurile în care fac cumpărături
  • Ce fac atunci când ajung în mall
  • Care sunt categoriile de magazine de articole vestimentare preferate
  • Care sunt mijloacele de informare la care apelează consumatorii de fashion
  • Preferința pentru branduri românești
  • Măsura în care clienții magazinelor de fashion din malluri apelează și la magazinele online.

Studiul integral poate fi descărcat accesând acest link.

MKOR Consulting este o companie care oferă servicii de cercetare de piață, studii de satisfacție a clienților, segmentarea publicului-țintă și profilul clientului, studiul concurenței, studii de oportunitate pentru piețe noi.

Credit Foto: SplitShire 

 

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *