READING

Studiu: starea industriei de fashion în 2019

Studiu: starea industriei de fashion în 2019

2019 va fi anul în care companiile din industria modei vor profita de oportunitățile care li se oferă, nu doar vor încerca să depășească provocările. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale raportului anual despre starea industriei de fashion, realizat pentru a treia oară consecutiv, de publicația The Business of Fashion și compania de consultanță în management McKinsey.

Raportul The State of Fashion 2019 ia pulsul companiilor din domeniu și analizează în detaliu ecosistemul industriei, indentificând, printre altele, cele mai importante tendințe care vor defini agenda industriei anul acesta. Raportul include și Global Fashion Index, ce reunește peste 500 de companii din industrie.

Creșterea industriei nu va veni de la sine, analiștii McKinsey estimează o creștere de 3,5-4,5%, ușor peste nivelul anului 2018. Pe regiuni geografice, cel mai bine stă America de Nord, iar în privința segmentelor de piață, cel mai avantajate vor fi brandurile de lux, care și în 2018 au avut o evoluție bună. Pe categorii de produse, vânzările de îmbrăcăminte sport se estimează că vor avea cea mai bună evoluție anul acesta.

Sursa: The State of Fashion 2019

Potrivit studiului, 2019 este anul în care vânzările din regiunea geografică care cuprinde China, Macau, Hong Kong și Taiwan le vor surclasa pe cele din Statele Unite, aceasta urmând să devină cea mai mare piață de fashion din lume. În Europa, va continua să crească consumul, noi jucători globali urmând să-și facă prezența pe piețele europene.

Sursa: The State of Fashion 2019

Sursa: The State of Fashion 2019

Noile staruri

Industria va continua să fie polarizată și anul acesta: 97% din profitul întregii industrii merge către doar 20 de companii, majoritatea pe segmentul de lux, clasament rămas constant de-a lungul timpului. Printre liderii pe termen lung ai industriei se numără: Inditex, LVMH și Nike, care aproape și-au dublat profiturile în ultimii 10 ani.

Sursa: The State of Fashion 2019

 

10 TENDINȚE PENTRU 2019

Precauție

Declinul unor importanți indicatori economici și alte forțe destabilizatoare conlucrează la crearea unei stări de mai mare precauție.  În contextul unei potențiale crize în 2020, companiile devin mai prudente și sunt mai atente la soluții care le pot îmbunătăți productivitatea.

70% dintre cei intervievați în cadrul acestui studiu se arată preocupați de situația macroeconomică la nivel global în 2019.

India

India devine un punct central al industriei de fashion pe măsură ce crește baza de consumatori din clasa de mijloc și sectorul producției se consolidează. Se estimează că numărul utilizatorilor de smarphone-uri în India va ajunge la 690 de milioane până în 2022, de 2,3 ori mai mult decât în 2017.

Politici comerciale 2.0

62% dintre respondenții studiului cred că schimbările în politicile comerciale vor periclita creșterea economică globală.

Noi modele de business

Durata de viața a unui produs de fashion se extinde, apar din ce în ce mai multe modele de business care propun reparații, restaurări sau închirieri ale hainelor. 44% dintre respondeții studiului cred că modelul de business pre-owned va deveni mai relevant în 2019 decât în anul anterior.

Cauze sociale și de mediu

Pasiunea tinerei generații pentru cauze sociale și de mediu a ajuns la o masa critică, influențând brandurile să se orienteze și mai mult spre găsirea unor astfel de obiective.

Cuvântul ”feminist” a apărut de 6,3 ori mai mult pe homepage-urile retailerilor și în newslettere în 2018 comparativ cu 2016.

Acum sau niciodată

Distanța dintre momentul în care produsul este descoperit pe mobil și achiziționare devine un punct de referință pentru consumatorul de fashion din ce în ce mai nerăbdător, care caută să cumpere instant produsul pe care l-a descoperit cu ajutorul mobilului. Provocarea retailerilor este să reducă această distanță și să facă disponibile cât mai repede produsele promovate.

În 2018, clienții Amazon din SUA se așteaptau să le fie livrate produsele cumpărate în interval de 24 de ore, spre deosebire de 9 zile cât dura livrarea în 1995.

Transparență totală

După ce ani la rând companiile au stocat și folosit date personale, consumatorii se așteaptă acum la transparență totală și la reciprocitate în distribuirea informațiilor.

65% dintre respondenți au menționat ”nevoia consumatorilor de încredere în autenticitatea produsului și originalitate creativă” printre cele mai puternice tendințe ale anului 2019.

Schimbarea modelului de business

Businessurile tradiționale încep să inoveze și să-și schimbe singure modelele de afaceri, imaginea și oferta ca răspuns la o nouă specie de branduri emergente, pe val, a căror popularitate crește datorită declinului loialității și creșterii apetenței pentru ceea ce este nou.

Comerțul digital  

Pe măsură ce se intensifică cursa pentru a deveni platforma preferată atât de consumatori, cât și de branduri, jucătorii din e-commerce continuă să inoveze adaugând în ofertă servicii din ce în ce mai utile.

Personalizare

Automatizarea și analiza de date au dus la aparița unui nou tip de start-up-uri axate pe producția personalizată. Jucătorii din producția de masă încep să experimenteze și să se adapteze mai rapid la trenduri și la cerințele consumatorilor, reducând surplusul de stocuri și scurtând durata ciclurilor de producție.

Creștere vânzărilor de fashion pe regiuni, categorii de produse și segment de piață: analiză comparativă 2019 vs 2018

Sursa: The State of Fashion 2019

Studiul integral poate fi descărcat de aici. Despre ediția de anul trecut, aici.

Foto: Picjumbo.com

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.