Te temi de fake-uri?

Cum îți poți da seama dacă geanta de firmă pe care o comanzi online este sau nu un ”fake”? Poți afla fie mergând la un specialist, fie verificând cu mare atenție câteva detalii distinctive ale brandurilor. Mai simplu de atât, poți folosi Entrupy, care înseamă un aparat și aplicația aferentă, o invenție lansată de o companie din New York, care, recent, a obținut o finanțare de 2,6 milioane de dolari pentru a dezvolta această tehnologie.

Lansat în 2016, software-ul este folosit deja de sute de retaileri de produse de lux second-hand pentru a verifica autenticitatea bunurilor pe care le vând.

Cum funcționează?

Software-ul este dotat cu un algoritm complex de inteligență artificială pentru detectarea și analizarea a diferitelor texturi și materiale de la piele până la metal și lemn. Acestea sunt scanate și imaginile sunt comparate cu o bază de date de fotografii microscopice, iar verdictul este dat în doar câteva secunde. Gradul de acuratețe este, în prezent, de 96,4%, dar reprezentanții companiei spun că lucrează la îmbunătățirea acestuia. La cerere, poate fi, de asemenea, emis un certificat de autenticitate.

Prețurile variază de la 99 de dolari pe lună pentru doar câteva verificări până la 999 de dolari pe lună (100 de verificări incluse, 20 gratuite în prima lună, după expirarea celor 100 de verificări incluse, fiecare verificare este taxată cu 10 dolari). Taxa de instalare este 299 de dolari pentru fiecare aparat.

Aplicația funcționează pe smartphone sau tabletă (iOS) și verifică mărcile: Balenciaga, Burberry, Céline, Chanel, Dior, Fendi, Goyard, Gucci, Louis Vuitton, Hermès, Prada, Gucci. Pe site-ul Entrupy este specificat faptul că aplicația nu este sponsorizată și nici afiliată niciunuia dintre brandurile cărora le verifică autenticitatea.

Cu toate acestea, nume mari din industria luxului sunt deja interesate de aplicație. LVMH, grup ce deține în portofoliu nume precum Louis Vuitton, Fendi, Christian Dior, Givency, Kenzo, Marc Jacobs, a invitat compania să prezinte aplicația în cadrul evenimentului său Luxury Lab în timpul Viva Technology din 2016.

Compania Entrupy a fost co-fondată de Vidyuth Srinivasan, actualmente CEO al companiei și co-inventator al tehnologiei. Originar din India, este absolvent al Facultății de Jurnalism (Universitatea Bangalore) și dezvoltator al unor jocuri video pentru Raptor Entertainment.

Aceasta nu este singura inițiativă de combatere a comercializării de produse contrafăcute. eBay a încheiat un parteneriat cu InstatLuxe.com pentru a lupta împotriva falsurilor și a lansat o platformă dedicată care vinde peste 1000 de bunuri de lux cu certificate de autenticitate din partea experților InstantLuxe.com. Și alți retaileri online – Amazon și Alibaba – luptă împotriva produselor contrafăcute, care potrivit statisticilor UE reprezintă cam 10% din totalul produselor de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii (2015) și generează pierderi de aproximativ 28 de miliarde de dolari (în UE). Este deja cunoscut procesul intentat de Alibaba, cel mai mare marketplace online din China (țară, care de altfel este locul de origine al multor produse contrafăcute) împotriva a doi comerciați acuzați că ar vinde fake-uri. Procesul a fost intentat la câteva săptămâni după ce SUA a pus Taobao, platforma principală a Alibaba, pe ”lista neagră”. Acțiunea nu implică penalități, dar aduce prejudicii de imagine companiei.

Credit foto: Entrupy.com

 

Spread the love

RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *